onsdag 6 juni 2007

Sökes: Arbete som gråterska...





Finnes: Mogen gråterska i sina bästa år! Behöver ni en gråterska, som kan ställa upp med kort varsel, gråta närhelst en sorglig händelse fodrar rinnande tårar eller regelrätt bölande - är jag den ni söker! Jag har mycket lång erfarenhet på detta område - speciellt sedan den moderna tekniken (TV:n) gjort det möjligt att följa med i både sorgliga slut och glädjande nyheter! Lön enligt avtal. När det gäller glädjetårar finns möjlighet till rabatterad taxa - alltid lättare att sprida glädje än sorg!

Svar till: äkta tårar utlovas 001

Tisdag idag.....

Uppe med tuppen... (men ögonen ville inte lyfta på locket...! Trött!!)

Städade lite, och gjorde sånt där tråkigt som man måste göra.... också!

"Grannen från Skogsbrynet" kom på besök..! Igår hade jag sagt till Sven-Erik att vi kanske skulle få besök av en tidigare granne från Skogsbrynet - och jag ljög både bra och övertygande! (Vilket egentligen inte är kul alls... men.. så viktigt att S-E tror på mig, och litar på det jag säger...!)
Allt gick bra! Han presenterade sig som: Börje! Tog i hand och berättade att vi tidigare varit grannar! S-E var lite avvaktande först - men sen tinade han upp lite...! Pratade om tidigare grannskapet, växtligheten, staket m m...
Sen blev jag tvungen att gå ifrån då anhörigkonsulenten ringde mig! Efter förslag från Börje så tog de då en promenad i omgivningarna... S-E fick vara guid!
Nu har de bestämt att Börje kommer hit på måndag! Exakt vad de ska göra vet jag inte..!
S-E har inte sagt så mycket om detta sen - nu får vi se hur detta landar framöver...

Tog bussen ner på stan - igen! Carolina behövde en vit klänning till skolavslutningen... ! Det var verligen ingen höjdare att springa på stan idag - all världens mammor med döttrar tror jag hade tänkt samma sak som vi: Idag köper vi klänningen!! Vi hittade iallafall en vit klänning till slut... efter 7 biljoner vändor till omklädningsrummet! Puh!!

Middag... inget speciellt, bara en vanlig tisdagsmiddag!

Missade inte "Ugly Betty" ikväll... (men nu håller mina ögonlock på att göra kväller...)

Roligt idag: "grannen från Skogsbrynet", Carolinas klänning...
Mindre roligt idag: att jag alltid ska måsta gråta när det deppas på TV... ! Puh!
Tips. Behöver NI en gråterska - hör av er...!

Till alla mina livlinor: Varje dag går en tacksamhetens tanke till alla er....!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig och de dina en skön nationaldag
kram vännen

Anonym sa...

Tv är helt underbart som utlösande faktor för tårar! Ibland när jag känner att det finns en massa gråt i mig men som inte kommer ut passar en film som tex Titanic

cillirill sa...

hoppas verkligen det stämmer den här gången med "grannen" Det känns ju otroligt viktigt tycker jag att SE hittar nåt att fördriva tiden med och få hjälp m att fördriva den

Anonym sa...

Men visst är det skönt att gråta. Fast ibland kan det kanske bli för mycket. Åh, vad jobbigt att handla när alla andra kommit på samma tanke:) Men vad bra att ni fick tag på en klänning till slut:) Hoppas att det kommer att funka bra med "grannen"......Tack förresten för din önskan om sol till mig:) Den tittar ut pyttelite emellanåt. Och vi har i alla fall inte kallt:) Kramar i massor till dig.

Elisabeth sa...

christina: Tack, detsamma till dig! Kram

plupp: Jo, jag har sett Titanic några x antal gånger...!Kram

cillirill: Jo, det hoppas jag också...! Kram

annika: Jo, det är skönt att gråta - men nu för tiden så är det mest locket på... du vet! Skickat mer sol.. den kommer nu! Kram