torsdag 14 juni 2007

Nya tider även för en Pontus P...




Han ser med sorgsna ögon - något förstår han...
Husse, vad är fel - varför är det du, men ändå inte..
Herr Pontus Persson - om du glömmer bort..
Har flyttat min korg - du hittar mig hos matte...



Onsdag... (vad fort det blev mitt i veckan...?)

Pontus P sov hos mig inatt! Jag tror att han känner på sig att något är fel...! Jag ser ju också att Sven-Erik bryr sig allt mindre om Pontus! Mat, promenader, lek... alltmer glömmer han bort "vår lilla bebis"! Jag har sett förändringen ganska länge - men den blir nu allt sämre! Stackars Sven-Erik och stackars Pontus... dessa två som hängt ihop som ler- och långhalm!

Uppe tidigt som vanligt! Sovit lika dåligt som vanligt... ! Mardrömmar, men lite mindre vanligt..!

Sven-Erik var deppad och på dåligt humör! "-Jävla väder, lika bra man fick lägga sig under en sten... vad ska man leva för... kommer att regna hela sommaren... jävla trött.." började han dagen med! Han ville inte ens ha någon frukost....! Men efter att jag stått och kramat och peppat en lång stund.. så blev det iallafall lite bättre!

Mamma och pappa kom förbi - de hade varit på lasarettet och tagit waran-prov! Bjöd på kaffe och smörgås! Sven-Erik var med - men gick och lade sig när de hade åkt! (Han har för övrigt sovit mycket idag..!)

Ringde och knappade, ringde och knappade, ringde och kna...., ja, den här uppkopplingen till datorn som jag inte fick att fungera!! Jag fattade ingenting - vad var fel nu då? Varför fungerade det inte nu - när jag hade ringt Telia 10000000 gånger??? Då, på eftermiddagen, klev min son upp, viftade med sitt magiska spö - och sa: "Ja, du vet morsan, om du hade låtit bli att leka datanörd så hade det fungerat för länge sen!" Sa han, och vips så fungerade den eländiga uppkopplingen igen!!! Kände jag mig lite dum, eller??

Carolina fixade middagen idag! Hon gjorde skink- och grönsaksgryta med klyftpotatis, och bakade ostfrallor till...! Verkligen gott var det! Hon måste brås på mormor eller farmor eller... för hennes mamma är .... ja, inte något kockämne iallafall!

David (lilla barnbarnet) kom idag! Men någon middag ville han inte ha - han hade så ont i sina ben, lillgubben! Men med lite alvedon och fika senare så gick det över!

Sven-Erik och jag såg filmen Die Hard tillsammans! Sett den några gånger - men vi ser ofta gamla reprisfilmer nu! Actionfilmer som jag vet Sven-Erik gillar!

Jag och Pontus P sist i säng!


Roligt idag: Carolinas mat och bak - så gott! Mamma o pappas besök...
Mindre roligt idag: Pontus och Sven-Eriks allt sämre relation...
Tips: Till mig själv - be någon annan om hjälp när det krånglar med datorn...


Till alla mina livlinor: Att vilja finnas där för någon annan = ett varmt hjärta...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser att du just nu inte har det så lätt. Men du, även om det inte känns så just nu så kanske allt kommer förändras och kännas bra till slut. Det önskar jag dig verkligen.
,,,,,,,,,,,,,
Hej Elisabeh

Nja min engelska staplar nog en aning, men det är OK. Skriver lite på engelska därför att det är så många ifrån USA som kommer in på min blogg.

ja det är märkligt det där med mellanvärlden. vad är det för något? skulle Gud finnas där? Nej det tror inte jag. Däremot så står det ju att "fursten" finns där med sina demoner.
Är det sånt som människor får kontakt med?

jag menar om det finns en värld mellan himmel och jord. har då de som befinner sig i mellanvärlden gått vilse? Får dom inte komma in i himmelen? eller vad betyder det.
Inte tror jag att man kan kila ut och in i himmelen om man en gång kommit in där. Mycket märkligt det här

Ja inte vet jag, men jag tror inte att man skall söka i områden utanför det liv vi lever.

mvh sofia

Anonym sa...

Så tråkigt att det blir så.....Man riktigt ser i Pontus ögon att han undrar....Ha en skön dag:)

Christina sa...

Men så gullig hund!!!!
Kram vännen

Anonym sa...

Hej! Ville bara berätta att jag läser och tänker på dig, trots att jag i dag inte ens har något halvklokt att skriva...

Välkommen tillbaka till cyperspace, förresten!

Anonym sa...

Djur känner på sig. Tänker ofta på er mer än jag kommenterar. Det vill jag att ni ska veta.

Kram
Ewacarin

Elisabeth sa...

sofia: Tack för din omtanke! Nej, man ska nog vara lite försiktig..! Kram

annika: Ja, svårt när husse inte är husse längre..! Kram

christina: Tack! Du förstår varför han är vår lilla bebis..!? Kram

plupp: Tack! Ja, min klokhet har hamnat i torktumlaren..! Kram

Ewacarin: Tack snälla du! Dina ord värmer och följer.. Kram