tisdag 17 mars 2009

4 timmar...

... och 45 minuter hos psykologen blev det. Å det blev som att öppna en kran... där vattnet var det liv som jag levt så länge.
Å för att sammanfatta det jag sa där, så tar jag hennes ord: "kris på kris på kris på...."!
En mycket bra psykolog, inte för att jag har träffat någon tidigare, men jag kände tillit och förtroende för henne. Å det räcker för mig för att vara en bra psykolog... och för att bli som en kran!

Hon sa mycket som jag behövde höra... hon kommer att skriva ner en sammanfattning/förslag på åtgärder som jag kommer att få i början på april. Men det som var viktigaste för mig... att hon lyssnade, och att hon sa... ja, faktiskt... att jag var fullt normal... inte tokig... som kände att nu orkade jag snart inte längre. "Du har kämpat länge... och du lever i sorg.... sorger och kriser har varit din vardag så länge... " sa hon också. Det kändes skönt att höra...

Sen fick jag göra flera minnes- och koncentrationstester. Å det är nedsatt.... men tydligen vanligt om man lever med kriser och kaos.

Å jag skulle skriva mer om jag orkade.... det får bli sen när resultatet kommer.

Imorgon ska jag träffa socionom/kurator och arbetsterapeut....

..........

TACK alla underbara ni därute...

13 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är så glad för din skull att besöket idag hos Psykologen blev ett bra besök, att hon förstod och framförallt gav dig tid att prata och att hon lyssnade. Nu håller jag tummarna för morgondagen. Kram Nalle

Anonym sa...

Vilka oerhört tuffa dagar du haft.
Tänker pådig min vän.
Att vara i en sädan press länge tar så mycket kraft.
Kramar till dig.Önskar jag kunde skicka en blåsippsbukett till dig.

Anonym sa...

O vad bra att du fått denna kontakt! Det gör mig mycket glad att höra.

Bloggullet sa...

Jag kom in här genom länk och hajade till när jag läste ditt inlägg för jag kände igen det du skrev om.
Går du på utredningen genom FK som jag har gjort? Ursäkta nyfikenheten, det lät som det. Jag har precis gjort det själv.
Kramar

Eleonora sa...

Du får en jobbig dag i morgon också men det säkert gå bra det med. Så skönt att höra att du var nöjd med psykologen och att du fann tillit och förtroende för henne. Nu sover du nog redan gott för det här har väl varit mycket tröttande för dig. Vill önska dig Sov Gott och skönt min vän. Kram

bollebygdsbo sa...

Om du bara visste så lättad jag känner mig över att du nu får hjälp - hjälp som du borde haft för länge sedan.
Men jag vet också att man inte är redo att ta emot hjälpen förrän man själv inser att man behöver den.
Nu landar du snart på en annan sida av avgrunden. Men då ska hela du samla ihop det mörbultade och orka resa dig. Låt det ta tid.

Kramar från Bollebygd

Anonym sa...

Är som alltid med dig i din dag.
Detta kommer att bli jättebra, tror jag.
Du är bara bäst!
Kram Bodil

Gisan sa...

Åh jaaaaaaaa! vill jag utbrista i ett vårskrik. Så skönt att du fick träffa en du kände förtroende för och där du kunde gråta och prata. Men även att hon kunde sätta ord på det du känner så du vet att det är normalt i ditt läge. Jag är så glad för det här steget i rätt riktining för dig! KRamar...

Anonym sa...

Hej vännen
Visst är det skönt (och så oerhört viktigt) att få bekräftelse på att mna inte är helknas, fast man många gånger tror det. Få de orden "kastade i ansiktet". Det är nog samma i alla sorters kriser, att få veta att man är normal och inte ensam om de mentala kollapser man kan ha. Förstår att det känns när läkaren säger så, har själv upplevt det med tanke på mina besvär, som ska utredas utredas och utredas. Hoppas att allt detta leder till något bra för dig, något som kan bli en positiv nystart för dig. Det är du såå värd, du som kämpar så för att få din vardag att gå ihop, och vara en bra mamma och stöd till henne. "Du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu". Stor kram till dig min vän, finns vid din sida

Anonym sa...

Åh, var glad jag blir att du får hjälp nu... till dig själv.

Kraaam!

Anonym sa...

du har en sak att hämta hos mig

Vida sa...

Vad glad jag blev över att du träffade en bra psykolog. Förtrooendet är så oerhört viktigt. Jag är även glad över att du får hjälp... jag ligger lite efter i bloggläsandet men ville ändå skriva en rad.

Kramar

Anonym sa...

Vilken påfrestning du har varit utsatt för...stackars lilla vän.
Men så skönt att det blir en ordentlig utredning och framförallt att det blev ett bra samtal med psykologen.
Hoppas det kan leda till att det vänder för dig snart!
Kramar!