måndag 30 mars 2009

Jag tänkte på det...

... när jag kom upp. Tänkte på det lilla samtalet med städaren, som jag mött i trapphuset när jag gick från tvättstugan.
Jag tänkte så sorgligt.
Han frågade om nycklarna till tvättstugan. Jag lovade att lämna dörren till torkrummet öppen.
Han berättade att de nya dörrarna var på väg till vår trappuppgång nu. Jag sa att det var verkligen på tiden.
Det lilla samtalet. Min sociala kontakt idag. Ämligt värre....

Men jag hörde fåglarna sjunga för full hals på hundpromenaden...
å inte för att jag gladdes så där väldigt mycket
åt deras kvittrande, men det var ändå ett litet
riktmärke bara att höra dem! Jag tycker det.... idag.


Nu är snart Carolina hemma... och hon har beställt mannagrynsgröt till middag.

5 kommentarer:

Anette sa...

men du... gläd dig åt att det förmodligen gjorde gott i hans hjärta att någon hade tid att prata en stund.

Ancan sa...

Ibland är det de små mötena, de korta sekvenserna som blir betydelsefulla i tillvaron.

Mannagrynsgröt kan ju iofs vvara en sådan oxå - mumsigt!

Kersti sa...

Kanske det gjorde en stor skillnad för honom att ni samtalade en stund. Mannagrynsgröt mums det hade jag nästan glömt bort att det finna. Nu måste jag genast skaffa mannagryn. Kram

Gisan sa...

Så fint att ni pratade. Många "ser" inte de som städar. Som om de skulle vara sämre än någon annan.
Mannagrynsgröt är gott. Ingen dum middag alls. Kramar...
PS. Mail kommer. DS

Musikanta sa...

Dessa små pratstunder är också viktiga. Du gjorde säkert städaren glad när du pratade med honom.

Sen har du ju Carolina att prata med också...