tisdag 24 mars 2009

Idag ska jag...

gå på banken. Idag ska jag steka pannkakor till middag. Inte mycket att skriva om sådana trista saker... men så är det idag. Bank och pannkaka.
Men jag ska rädda dagen ändå... på hemväg från banken ska jag gå in på Lagerhaus eller Mias Lustgård och titta på påskpynt som jag kanske kan köpa på fredag, eller närmare påsk. Det är alltid roligt att gå in där...

Sen ska jag försöka hitta på någe med pannkakorna...

Så får det bli idag. Det blir bra.

(Så får jag kanske också lite distans till nattens mardröm med Ben Affleck och Christer Sjögren i huvudrollen (!?) Jag kan skratta lite åt det nu... men inatt var det å tända lampan igen!)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Om du gör en ugnspannkaka så kan du ju göra en köttfärspannkaka!
När pannkakan är färdig så lägger du på varm köttfärssås uppepå den. Inte så mycket så den blir platt som en tunnpannkaka men...Vips. Köttfärspannkaka.
Om det är tunna pankisar du ska göra så kan du ju fylla dem med någe gott och rulla ihop dem.
Det var allt från Nalles Kök denna förmiddag.
Kram

mossfolk sa...

Mmm, gott med pannkaka, det kanske jag med skulle ta och göra!
Påsakpynt låter också trevligt.
Ha en fortsatt fin tisdag!

Anette sa...

Vi kan ta varann i handen när det gäller knäppa drömmar, jag hade ihop det med Danny Saucedo (en av EMD-pojkarna)inatt!!

Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig nu Elisabeth och jag tror verkligen på det jag skrev tidigarre om att få energi genom att göra annat.

Anonym sa...

Du är så underbar! Du försöker hela tiden göra något positivt av det vardagliga, det lilla.
Jag förstår hur mycket kraft det tar!
Jag är med dig!
Kram Bodil

Anonym sa...

Pannkakor är himla gott. Prova att ha i lite karamellfärg, så kan du få både rosa och mintgröna pannkakor. Ganska roligt och ialla fall nåt nytt.
kramar

Anonym sa...

Pannkakor är aldrig fel!

Dem kan man göra mycket gott av. När jag jobbade gick vi ofta till "Rosas" på lunchen och åt pannkakor, eller rättare sagt crepés. Fyllningar av en massa olika slag, ordentligt kryddat, gräddfil och massor av god sallad till. Mums!!

Många varma kramar till dig Elisabeth!! /Ingrid

Gisan sa...

Hej min underbara vän som suttit vid min sängkant hela tiden! Nu är jag hemma igen. Stora kramar...

Anonym sa...

Hej där! Visst är den fin dikten du nyss läste. Den har riktigt fått fäste, jag bar ju på den varje dag ett helt år. Idag läste jag en annan fin av Werner Aspenström, Mannen och fluga. Den sista meningen lyder Förnuftets näsduk torkar inte känslans gråt.
Visst är det så. Vissa dikter bara kliver in och berör på olika sätt. Ofta skänker de en tröst, man är inte så ensam som man tror. Någon annan har också känt. Jag är glad om du kan ha glädje av mina guldkorn. Kram vännen

Anonym sa...

Men vad gjorde dom hemska pojkarna med dig i natt som gjorde dej så rädd? Själv hade en natt med Mick Jagger för några år sedan, tyckte jag i drömmen var helt fantastiskt, men i verkligheten hade jag nog med all säkerhet valt någon annan hahaha.
Ta vara på det lilla.
kram
Anki

Eleonora sa...

Påskpynt skulle jag nog också behöva. Jag har ganska litet, men jag tycker att har man bara ris med fjädrar och lite påskliljor så räcker det rätt långt.En och annan finare poslinskyckling skulle jag gärna se här hemma.

Dagens Oprah-repris i morgon 10.40 - handlade om privatekonomi. Kul att du börjar titta i morgon! Sov gott!

kicki sa...

Tack snälla för dina goa kommentarer, du ger en alltid lite energi med dina ord.
Jag är säkert väldigt mottaglig mot allt för min kropp är alldeles slut...som jag skrev i mitt inlägg så har jag en dotter som mår så dåligt...allt kan man inte skriva om men jag tror du kan förstå.
Ha det så bra och jag är glad över att ha dej som vän. kramar i massor

Elzie sa...

Vad jag blir glad när jag ser att du kanske, kanske ser fram emot det där mötet. Jag hoppas och önskar att det ska bli bra för dig.
Många kramar/Elzie

Christina sa...

Kikar bara in och önskar dig en skön dag
Kram

Musikanta sa...

Spännande att höra vad du gjorde med pannkakorna. Och så bra att du påminde mig om påskpynt. Jag brukar sätta fjädra i mitt lilla plommonträd utanför köksfönstret.
Varm kram/M

Samtal från min trädgård sa...

Om vi ska förbättra lite på pannkakorna, så blir det tillbehöret som utökas. Det blir både glass, sylt, socker, vispgrädde, lönnsirap, hackade nötter, mandlar, valnötter, bananskivor, ananasbitar ja, man kan ta vad man vill. Det blir lite lyxigare då, och barnen väljer oftast att ha en sådan pannkaksfest med tillbehör på sitt kalas.

Elisabeth sa...

Till alla: Tack snälla ni för alla variationstips på pannkaka! Jag ska prova dem alla!! Nu rev jag ner lite potatis i smeten.... det blev raggmunkepannkakor!
Carolina var.... nja, hon åt då iallafall! Så nästa gång blir det några av era tips...!!

Kram till er...