lördag 30 april 2011

En mamma är alltid en mamma...

... och det kan komma en tid när hon behöver dig mer än du någonsin behövt henne.
Å då vill man finnas där... för ett litet "sparvhjärta".

Igår var vi där nästan hela dagen, min syster och jag. Å av många anledningar så skriver jag inte så mycket om hur allting är nu... men det är en trött, och ibland nästan lite uppgiven mamma som kämpar på nu. Vi fick också prata med läkaren, som säger att de försöker hitta lösningar för att det ska bli bättre. Vända.
Men hon fortsätter att samla på sig vätska, och går hela tiden upp i vikt... och bara att ta sig från handfatet för att få tvätta händerna lite är en stor kraftansträngning för henne. Å vi hör hur tungt det blir med andningen...
Men hon är så glad över att vi är där... och säger flera gånger " imorse tänkte jag "idag kommer mina flickor" och då känns det mycket roligare".

Jag hade lovat att ta med mig jordgubbar och melon igår, men glömde dem i kylskåpet hemma. Jag tar med mig dem upp idag istället... vi håller på att göra oss i ordning för att åka dit nu. Carolina-gumman har bjudit på frukost...

Lilla lilla mamma våran.... lilla lilla sparvhjärta... vi ska finnas där för dig nu.


(Jag drömde om Sven-Erik inatt igen... han är ofta här nu.)

..........

Till varje varmt och helt hjärta därute som går med oss på vägen nu... tack snälla för att ni finns.

3 kommentarer:

Renée sa...

Förstår om du är helt uppgiven... Man vill ju att ens föräldrar ska leva för evigt liksom. Och nu när du har det som du har det så vill man ju ha stöd från dom. Jag hoppas verkligen att de hittar vad som är fel med din mamma så hon får leva den sista tiden som lycklig hemmavid...
Skickar en hel hög med kramar!

Loppan sa...

Skickar styrka och varma tankar och kramar till dig och dina nära!

Eleonora sa...

En mamma är alltid en mamma. Så är det för alla människor - nästan.

Kram för dig. Jag håller din hand.