lördag 9 april 2011

Jag skulle så gärna...

... vilja ta ett kort på min lilla kämpande mamma just nu. Men vi får inte ha på mobiltelefonerna på Hjärtiva. Hon ligger uppkopplad till en massa maskiner... Mamma har börjat kissa litegrann, och blodtrycket är lite högre. Men läkaren sa igår att vi får bereda oss på bakslag... hennes hjärta är svagt, och njursvikten är... ja, som det är.

Min syster har sovit hos oss inatt, och vi har fått sova hemma lite inatt. Men nu är vi på väg upp igen, för att lösa av pappa.


Hon är kontaktbar, men ganska svamlig, och sover mycket.


Men vi håller modet uppe. För varandra.. och inför henne. Hoppet.

8 kommentarer:

Caja: sa...

Ni alla finns i mina tankar kära Elisabeth.

styrkekramar/caja

annika sa...

Inte behöver du ta kort på din mamma, du kommer att bära den bilden med dig ändå, man är så hjälplös som anhörig en sådan gång.Men jag tror att det är så mycket värt att ni är där, att hon känner er beröring,hör era röster.
Så smånningom bleknar bilden och man bär med sig de bilder där ens anhörig är någonannanstans än i sjuksängen,i sin vardag. Så är det i allafall för mig.

Nonna sa...

Skickar ljusenergi och varma tankar!
Kram Nonna

chaos sa...

Tänker på er! Skickar många varma kramar!

Carina Gälldin sa...

Hoppas allt går bra, håller tummen! Kraam

Nina Lindh sa...

En alldeles vanlig kamera då? Om du har en. Mobiltelefonerna stör tyvärr på IVA :(

Styrkekram!

Di sa...

varmaste kramar till er och jag håller tummarna för lilla mamma! Förstår att det är tufft nu.
Krammmmmmmmmmmmm

Kajsa sa...

Man ska aldrig ge upp hoppet! Tänker på er!Kram