lördag 13 oktober 2007

Jag är trött nu...





... och orkar inte inte skriva något vettigt ikväll.


Men jag hittade något vackert och tänkvärt
av Alf Proysen, som jag gärna förmedlar....


"Du ska få en dag i måra som rein og ubrukt står

med blanke ark og farjestifter tel,

og da kæin du rette oppatt æille feil i frå i går

og da får du det så godt i mårå kvell.

Og om du itte greie det og æilt er like trist

så ska du høre suset over furua som sist.

Du skal få en dag i mårå som rein og ubrukt står

med blanke ark og farjestifter tel."

Sov så gott... det ska jag försöka göra nu...!

13 kommentarer:

Christina sa...

Önskar dig också en dag imorgon....
Hoppas att du sovit gott?
En fin lördag med guldstänk vill jag ge till er.
Kram vännen min

Anonym sa...

Jag som verkligen vet vad trötthet vll säga (tillsammans med många misstänker jag) förstår hur det känns när man är så trött att man inte tyar ett endaste dugg mer... Då ska man sova min vän:)

Du har ett så bra sätt att förhålla dig till allt som sker i ditt liv på gott och på ont! Se det positiva eller se det ur det positiva skenet!!!

Jag hoppas att det ordnar sig med din bror och att du får en mysig lördag med de dina!!! stora, varma kramar ( jag kan ju skicka lite värme nu när vi snart har element:)) KRAAM!!!

Anonym sa...

Hoppas du fick en god sömn och orkar möta dagen med ett leende. Här skiner solen så vackert efter ett par riktigt gråa, blåsiga, regniga och tråkiga dagar, kan man vara annat än glad då.
Ha en rikigt härlig hösthelg! Kram

Bloggblad sa...

Fast det känns inte alltid bra att bara gå och hoppas på "i morgon"... man behöver lugn och ro "nu" också....
Hoppas du får det.

Anonym sa...

Tittar in och önskar dig en skön lördag!
Bamsekram till dig!

Anonym sa...

Hoppas du sovit gott o känner dig utvilad. Själv sov jag med en dunkande huvud, med andra ord inte alls bra.

Kram i massor

Laila sa...

Vill du maila mig så ska jag berätta lite mer. :-)
lailass2@yahoo.se
Du kan också gå in på bloggen och titta under rubriken "kort". Där ser du lite av dte jag pysslar med.

Det är jätte kul att se att du kommer tillbaks till mig ovh läser. För nu när jag har hittat dig så släpper jag dig inte! ;-)

Anonym sa...

Önskar dig en fin och skön helg Elisabeth! Hoppas riktigt att du får tanka den kraft som du så väl behöver! Jag önskar dig, Carolina och SE allt gott. Vi hörs min vän imorgon! Nu fungerar internet igen! Ha det gott/Kram Tussegumman

Dubbelörn sa...

Tja man kan väl också säga trådslöjd... *fnissar*... Men jag verkligen älskar den!!!

Varma kramar till min superfavorit!

Christina sa...

God morgon vännen
Du sover säkert ännu....
Önskar att du får en skön söndag,
Kramkram

Dubbelörn sa...

Hoppas så vännen att du fått sova gott... Vet precis som Maria redan skrivit hur det känns när man inte orkar... Men det kommer en ny dag...

Elisabeth sa...

christina: Å jag önskar dig detsamma, min vän.. oavsett veckodag! En mysig och varm dag, utan värk, ute på ditt vackra Björkhaga! Kram..

maria: Jo, du har alldeles rätt när det gäller sovet! Men jag jobbar på det..!
Tack..gud, vad glad jag blir när du skriver om positivitet!! Tack snälla!! För mig är det ett gott betyg när du skriver de orden till mig, därför att vara positiv, och att se saker och ting från den ljusa sidan - det har alltid varit ledstjärnan för mig!!
När det gäller min bror.. tack snälla Maria för dina ord! Han är min lillebror som aldrig blev stor.. så så sorgligt! Å någon jag bär nära mitt hjärta.. alltid!
Jag skickar varma kramar tillbaka...extra varma då jag misstänker att någe element inte dykt upp i det kyliga höstvädret i ditt snygga hus!! Kram..

ingrid: Sovet inte så bra, men det går bra att möta världen med ett leende ändå!! Åtminstone för det mesta! Hoppas att ni har en lika vacker dag idag därute... det har inte vi! Kram..

bloggblad: Jo, det har du så rätt i! Mitt liv levs ju just nu väldigt mycket här och "nu".. morgondagen är imorgon! Men jag tycker om den här sången - vet du kanske vem som brukar sjunga den på svenska? Kram..

åsa: Hoppas DU får en härlig dag.. utan värk och elände! Å naturligtvis att även barnen mår bra! Kram..

anita: Nja, jag sov ju som vanligt! Men "dunkande huvud" lät inte bra?! Jag har sällan, eller aldrig ont i huvudet! Får du det av att du inte kan sova, eller? Kram..

laila: Men det är precis lika roligt att du kommer och hälsar på mig! Jag pyssla.. nej, jag menar, jag tittar över under dagen! Kram..

tussegumman: Tack vännen för den kramen!! Å jag förstår att det känns bra när nätet har kommit igång igen - man blir ju lite smått tokig när det inte gör det!! Hoppas du får en lugn dag.. en riktig vilodag! Kram..

dubbelörnen: Ja, den såg ju lite trådig ut.. snyggt trådig! Förstår att du gillar den!
Sen kan jag ju bara säga dito dito..Kram..

Anonym sa...

Godmorgon, vännen! Hoppas att allt är väl med dig och att du har något roligare för dig än att skriva här:)) stor kram på dig, min vän och jag hoppas på en skön söndag för dig!!!