fredag 25 januari 2008

Våga vilja...



.... leva vidare efter en svår förlust, eller fortsätta leva lite vaakum-förpackad som jag gör nu? Just nu så har jag nog inte så mycket tänk på livet imorgon, för jag befinner mig ännu mitt i förlusten på något sätt...

" Men detta,

att långsamt urholkas

- inuti -

mitt eget liv som bitvis smulas sönder

för du finns fortfarande i det livet

-fast egentligen inte.

Och du har försvunnit ur det livet "

-men inte helt.

(Dikt ur boken...)

Den här boken damp ner i min brevlåda idag. Från Ingela... en hjärtevarm vän från Bollebygd. På det medföljande kortet har hon skrivit ".... hoppas att den kan vara till någon slags hjälp för dig!"

Ja, det kommer den! Läser den en bit i taget.... jag tror den kommer att följa mig länge!

Tack Ingela....

Jag orkar inte skriva någe mer ikväll....

8 kommentarer:

Eleonora sa...

Det var rart av Ingela att skicka boken till dig. Hoppas helgen kryper fram lugnt och säkert. Kramar min vän

Kajsa sa...

En mkt fin bok du fått! Hur är det med sonen?/Kram

Anonym sa...

Hejsan har läst dina sista inlägg och fällt några tårar!
kan nog inte förstå hur tufft du har det! Sköt om dig och njut av stunden

Anonym sa...

Åh vilken bra present du fått!
Det är så bra med böcker som berör, man kan gå tillbaka och läsa många många gånger. En bok kan verkligen vara en tröst.
Du har många som tänker på dig.


För mig har du blivit en vän som hela tiden finns i mina tankar, så kommer det bli även i dag .
Kramarom Nalle

Dubbelörn sa...

Att ha befunnit sig i stormens öga o nu plötsligt stå där utanför är ofta en nästan surrealistisk upplevelse. Känner igen känslan fast fr en helt annan situation...

Det tar tid att landa och det är tid du behöver...

Varmaste kramen till dig idag

Anonym sa...

Vad fint att du fick den boken! Den är jättebra! Kram.

Gisan sa...

Så fint av henne! Det låter som en bra bok för dig. Varmaste kramar och tankar...

bollebygdsbo sa...

Jag är glad och tacksam om boken kan betyda något för dig.

Boken har jag haft ett tag här hemma för att skicka till dig när det var läge för det.
Nu tyckte jag att det var rätt tidpunkt.

Kramar från mig i Bollebygd