fredag 25 april 2008

Å det finns inte...




... en endaste dag som jag inte är tacksam... också.

Jag har en underbar dotter...
Jag har en olydig Pontus P...
Jag har en mysig liten lägenhet...
Jag har inga fysiska fel...
Jag bär... och det är viktigt nu... jag bär ett litet frö till att allt ska bli bra...

"Två människor möts på en obebodd ö
och värmer sig vid samma eld
medan tystnaden vakar över dem
i deras sekundkorta hem,
bortspolat av första bästa sjö
till tryggare välbekanta stränder
Men saknad finns alltid,
den varma saknaden
och den saknaden är ett frö"
(Lars Forssell)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Kram till dig gumman.....
Hoppas ni trivs i nya lägenheten =)
Puss

Anonym sa...

Hejsan Elisabeth!
Tack snälla du för kommentaren hos mig. Jag kom just upp för att stänga av datorn. Jag har suttit och sett Notting Hill med Hugh Grant och Julia Roberts, finns det härligare kärleksfilm? Jag har sett den flera gånger, men blev ändå sittande.
Så skönt att du kan känna lite glädje med livet, trots allt tungt. En väldigt vacker dikt var det, som jag inte läst förut.
Ha en underbar vårhelg!
Många varma kramar till dig! /Ingrid

Anonym sa...

Värmande kra-am och tack för kommentar inne hos mig!
ewa

Anonym sa...

Men så fin dikt du har lagt in! Lycka till i nya hemmet!

Tussegumman sa...

Önskar dig allt gott min vän! Hoppas det blir en ny start i nya hemmet och att du kommer på all kraft behöver. Vacker dikt, livet är fyllt med prövningar. Ha det bra min vän. Många kramar till dig och Carolina. Maila mig gärna många kramar Tussegumman

Christina sa...

En stor kram till dig och Carolina och en fin lördag.
Kramkram

Eleonora sa...

Så vackert - ditt lilla frö kommer att växa till något fint och nu kan du tagga ner och ta det lugnare. Lycka till min söta Elisabeth med det nya hemmet och en skön och god helg önskar jag dig. Kram kram

Dubbelörn sa...

Det kommer att bli bra... *håller hårt om dig*. Jag lovar det kommer att bli bra... Det tar bara lite längre tid.

Du vet vad du har lovat *fniss*

Kram

Gisan sa...

Åh så glad jag blir och även varm i hjärtat när jag tittar in här som hastigast. Är i Örebro hos Söstra mi´ och ska inte blogga egentligen. Men dig vill jag besöka varje dag, oavset ALLT. Kramar...

Anonym sa...

Så skönt att läsa att du trots allt kan se framåt med en viss tillförsikt. Hoppas du nu har lämnat ifrån dig den gamla lägenheten och få tid att landa i det nya livet. Att du så småningom får tillbaka lite krafter och hittar bra rutiner som innefattar både samvaro med älskade maken OCH ett eget liv. Önskar dig och dottern en härlig helg! /Sylvia

Anonym sa...

Vackert !
Du fixar detta Elisabeth.
Kramar Nalle

Laila sa...

Stoppa ner ditt lilla frö i en kruka och vårda den ömt. Så ska du se att den kommer att växa av alla din kärlek!

Jag tror på dig! ♥

Anonym sa...

Det var vackert Elisabeth....

Du har styrkan, du har kraften att gå vidare mot det nya livet.

Kramar i massor!

Christina sa...

Vill bara lämna en kram till dig min vän