tisdag 8 april 2008

Kaos...

... är det. Bra och dåligt kaos...

Kartonger överallt... försöker packa... mycket telefon idag... skrivit viktiga papper... måste tänka på allt... kort sagt... dåligt kaos.

De ringer från kommunen... SE har fått en plats på det demensboende som vi väntat på... Tomtebo... jag måste möblera upp hans rum till helgen... på måndag flyttar han dit... kort sagt... bra kaos.

Var ska jag hitta styrka till allt det här kaoset?
......

Alldeles nyss var jag på toaletten... och precis just då... precis i en tusendelssekund... så såg jag honom framför mig... min starka trygga älskade... bara så nära just då... och samtidigt den känsla av skrämmande overklighet... min man... dement. Ordet... dement.. bränner och jag skakar på huvudet... och borta är hans bild... och det förhatliga ordet. Men känslan dröjer sig kvar nu...

15 kommentarer:

Christina sa...

Så mycket du har omkring dig nu men med tiden skall du se att det blir bra.
Önskar dig en snälldag idag min goa vän
Kramkram

Anonym sa...

*Kramar om* dig länge...länge....

Anonym sa...

Kramar om länge länge

Ewa

Anonym sa...

...skrev ett långt inlägg, raderade det, och skickar styrkekramar från Boden i stället!
/Lena

Anonym sa...

Det måste ändå vara skönt att han har fått en plats nu, det blir ju en annan trygghet för er. Det väger väl upp varandra det dåliga och bra kaoset. Kram

Isabelle sa...

Bra kaos men alldeles för mycket kaos. Jag är orolig för dig min vän. Går det möjligen, kanske, eventuellt att be någon om hjälp?? Du är helt otroligt fantastisk men du kan inte göra allt själv. Du MÅSTE få vila och andhämtning. Snälla, ta många pauser. Bara var. Försök....

Stora styrke och omtankeskramar.

Anonym sa...

Lämnar lite extra styrka åt dig mitt i allt ditt kaos! Må denna dag bli en bra dag och imorgon bli ännu bättre.
Kram!

Anonym sa...

Kära Elisabeth. Det hade ju faktiskt räckt med ett kaos. Inget kaos hade varit ännu bättre såklart. Men saker å ting har en förmåga att tota ihop sig och komma som klumpar i stället för ett å ett. Men du kommer att reda ut det här. Försök ta det lugnt, andas, andas, så ska du se att det ornar sig till det bästa. Ingenting är så bråttom att du inte hinner andas och vila i tankarna.
Jättebra att SE äntligen får sitt boende. Jag kommer hålla mina tummar att han kommer trivas där.
Och att flytten för honom kommer att gå smidigt.
Det kommer gå bra.
Kram Nalle

Anonym sa...

ja de är som du skriver de är både positiv o jobbig KAOS. Du skall veta att jag tänker på dej hela tiden.

varma kramar från Bittan

Anonym sa...

Så stressigt du måste ha det nu med egen flytt och så nu SE:s flytt till demensboendet.

Önskar att jag kunde ge dig ett handtag, men det låter sig ju inte göra.

Många, många kramar!!

Gisan sa...

Just idag finner jag inga ord som är goda nog åt dig. Men jag kramar om dig och önskar jag kunde hjälpa dig lite med ditt kaos. Kramar...

Tussegumman sa...

Önskar dig allt gott min vän och att du hittar styrkan inför det du skall göra. Många kramar till dig och Carolina/Tussegumman

Eleonora sa...

Ojojoj, nu har det kört ihop sig för dig. Kan du få någon hjälp med att flytta SEs möbler och bära kläder och kartonger?

Att ha mycket att göra brukar ju skingra tankarna. Men kanske du har fått i överflöd nu. Tänk om jag var där och kunde ......

Jag ger dig kraften här och kramar om min söta Elisabeth riktigt hårt.

Kajsa sa...

Fick mej en skymt av din fruktansvärt jobbiga situation...drömde en sån obehaglig mardröm i natt där min man fått A. Jag vaknade av att jag grät förtvivlat. Är tacksam för att det var en dröm och kan inte för mitt liv förstå hur du orkat!
Sänder dej varma och starka kramar och ett hopp om en lite ljusare dag i morgon!

Christina sa...

Skall bara "titta" till dig lite och jag hoppas att du kan sova gott och drömma vackra drömmar.
Kram min goa vän