fredag 25 juli 2008

En lycklig sorg...


(SE och jag idag...)
... idag. Vi var och hälsade på SE på hans boende. Han var så glad och pigg...
Vi gick till Kyrkstugan vid Nydalasjön och fikade...
Vi ringde till hans syster i Stockholm...
Han frågade om Carolina hade nya glasögon... (de var inte riktigt så nya... men han kom kanske ihåg hennes gamla..)
Han skrattade och skämtade... både med henne och mig.
Han pussade mig flera gånger på kinden när Carolina skulle ta fotot...
När vi skulle gå hängde han jackan över axeln, och skulle följa med... jag sa: " Om du stannar här en stund, medan jag och Carolina åker och handlar lite, så kommer vi tillbaka sen..."
"Jaha, ja just det... " svarade han.

En lycklig sorg idag...



Ps. Tack alla ni som orkar följa med... jag orkar också, så mycket jag bara kan nu!



17 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina ni var! Och vad glad S-E ser ut.

Ha et bra! Kram

Annela sa...

Vilken underbar bild och vilken härlig text att läsa att det var lite roligt hos er idag.
kramar,vännen...

Anonym sa...

Vilket underbart foto!!

Kram Ingrid

mossfolk sa...

Så glad och lycklig han ser ut på bilden. Vad skönt att han faktiskt inte vet hur det egentligen är!
...och sedan skrev jag här en halv uppsats, men raderar och sammanfattar med att jag verkligen tänker på er. Ofta.
Kramar.

Anonym sa...

Så fint, på alla sätt och vis!

Anonym sa...

En lycklig sorg. Så kan jag tro att det är. Det är bra att du kan känna lyckan även i sorgen.
Det är klart att vi orkar hänga med. Det är ju du som gör allt jobbet, vi hänger bara här omkring och tittar på, men kanske att det kan göra lite nytta emellanåt det också. Kram

Eleonora sa...

Gullig bild på er två. Kram

~ Eva ~ sa...

Å en sådan vackerlycklig sorg du visar Elisabeth...jag känner det som att den bilden berättar exakt det du skrivmålar om alla tankar och känslor du har tillsammans med...vid sidan av SE...

Hälsa Carolina att hon är en fantastisk fotograf...!

Kram från Eva

Anonym sa...

Så fin bild.Ta vara på denna bra dag och minns den när det blir svårt.Njut av stunderna när han minns er.Phu det verkar bli varmt idag. Ska försöka ta mig i kragen och komma ut på min ö.Allt är lite kaos här hemma , ungdommarna ska flytta till sin lägenhet och det rörs överallt tycker jag.Tyvärr hade den som bodde där knappt städat så dom får börja med det.
Hoppas ni får en bra dag idag också.
Kram ewa

Tussegumman sa...

Elisabeth min kär vän jag förstår att det måste kännas bitterljuvt. Skönt att SE var på sitt bästa humör. Det är väl dessa tillfällen som sparas i hjärtat. Carolina är väl glad att han såg henne idag och till och med noterade glasögonen. Ha det gott min vän. Många styrkekramar från Tussegumman

Anonym sa...

Å va underbart Elisabeth, och så fina ni är på kortet.
Roligt också att han uppmärksammade Carolina, även om det kanske blev lite fel.
Han ser så glad ut, och det tror jag också att han är. Så bra du hanterar hans vilja att följa med. Det är nog så att han i det ögonblicket gör det ni gör.
Nästa besök kanske ni kan be någon sköterska ta kortet så ni kommer med alla tre. Kan vara ett fint minne. Även om Carolina är en superbra fotograf. Kramar Nalle

Gisan sa...

"En lycklig sorg idag" Ja jag tror jag förstår lite hur du menar. Försök fokusera på lyckan du ser i SEs ögon. Den är verkligen oförställd. Vilken kärlek! Kramar...

Anonym sa...

Det syns att han älskar dig!
Kramar från Nicoline

Unknown sa...

Åååh, vilken härlig bild. Jag njuter av glädjen i hans blick. Det värmer gott i hjärtat.

//Harriet

Anonym sa...

Åh, vad skönt att ni fick en så fin dag =) Så glad han ser ut S-E =)
Härlig bild....
Massa kramar hjärtevännen =)

Miss Mess sa...

Vilken fin bild.. Han ser verkligen så glad ut. :0)

Anonym sa...

Tassar in och ser bilden..den är så vacker, så underbart glädjerik och där är framförallt kärlek och värme...Vackert..

STOR kram till er alla..