söndag 25 april 2010

Det jag vill spara...



... i minnet av gårdagen är den vita liljan som jag köpte. Den som jag gick och köpte till mig själv, efter att jag hade varit och fyndat ett par pannlappar och en duk på RK.
Minnet av hur jag bar hem den... gick där nästan lite barnsligt stolt över att jag hade köpt någe så egentligen onödigt och dyrt... men så vacker... bara till mig själv! Kanske är det fånigt att känna så bara för en blommas skull... men å andra sidan, så känner jag värmen och måste le varje gång jag tittar på den nu.

Sill och potatis till middag. Jo, det kan man äta när inte Carolina är hemma...
Film hela kvällen på teven...
Lite yrsel från och till...
Fruxo-godis och sockerkaka till fikat...
Pontus P-promenader...

Så det blev en bra dag igår... jag överlevde den bra, tycker jag. Det kämpiga skriver jag inte om just nu... det räcker med att försöka vara mitt i det.

Sen... en annan sak som måste sparas i minnet:
"Nu ska vi sova. Hoppas du haft en bra kväll, om än ensam. Älskar dig, sov gott. Kram"
"Sov gott, du med gumman min! Å du, jag har ju snarkPontus! Sov nu så gott så hörs vi imorgon. Kram mamma som älskar dig mestast..."

4 kommentarer:

Pia sa...

Blommor kan glädja en länge, länge....helt rätt att du köpte dem till dig själv- Kram

Eleonora sa...

O vad denna vackra blomma har givit dig glädje och skönhet. Det var något att ta vara på och ta till sig. Kramar

Di sa...

ja det var bra att du satte dig själv i första rummet där och köpte något bara till dig! Det var roligt att se att du värderar dig själv så bra! kraaaaaamar och du är stark och modig!

Ruta Ett sa...

Man ska vara snäll mot sig själv! Det gjorde du bra!
varma kramar...vännen