lördag 17 september 2011

Jag har bakat idag...



... lantbröd och morotskaka. Inte för att jag är någon större bullmamma... utan mer då för att jag slipper tänka på annat... för att Carolina behöver "världens bästa mamma" som hon sa... och för så trista fakta att vi behöver det. På flera sätt...

Ikväll är Carolina på middag med klassen. Avslutning på "nollningen" som varit under veckan. Hon var så fin när hon åkte... och som vanligt orolig för att jag inte skulle klara av att sitta hemma ensam.
Men som alltid... vilken mamma klarar inte av sånt, när man vet att ens barn är ute och har det roligt?
"Ha en bra ensamkväll nu, lillmamma. Ses sen. Jag blir inte sen. :) Kraaaam"
":) Tack, gumman! Å du, jag är inte ensam - jag har ju Pontus P. Ha så kul nu gumman, så ses vi sen. :) Kram mamma snygg"

Nu blir det kaffe och morotskaka med min vän teven...

3 kommentarer:

Ann sa...

Ja, du har så rätt. Bara man vet att barnen har det bra så behöver de inte vara precis intill. "Mammahjärtat" mår bra även på långt avstånd när man har den vissheten.

Anonym sa...

Vilken härlig bild, man känner doften av nybakat när man ser den. Önskar att jag kunde ta mig i kragen och göra något liknande.
Kramar och ha en bra kväll-natt
// Ingabritt

annika sa...

Ensamkvällar framför tv:n är det nog en hel del som har, bl a jag. Ibland tycker jag det är skönt men ibland är det precis bara ensamt.