söndag 10 juni 2012

"Jag är så lycklig"...

... sa hon ikväll. Med den där vackraste lyckliga-rösten som det är länge sedan jag hörde nu. Visserligen så vet jag att hon är full av smärtstillande ... man vad gör väl det... hon är lycklig för att jag ska komma dit imorgon och tvätta håret på henne igen. Det gör heller ingenting att "tvätta håret"  nu är detsamma som att bara ta några vattenindränkta tvättlappar med lite schampo på, och sen blöta hennes tunna hår så mycket som det bara går. Då blir hon lycklig.

Aldrig har jag känt mig så nära min mamma som nu. Hur glad hon blir när jag mest hela tiden försöker att vara nära henne... krama henne...  göra mig rolig och fjanta på lite för henne...   stryka henne över kinden... pussa henne på håret... och så säga många av de kärleksfulla orden till henne...  som "du är den vackraste mamman i världen". Då blir hon glad.

Sen får jag ju vara beredd på att hon somnar mitt i en mening... att hon rullar med ögonen rätt vad det är... och svamlar både gulligt och lulligt emellanåt.

Mor lilla mor... idag sa du hur mycket du älskade mig.
Precis efter att jag hade sjungit några rader ur "jazzgossen" för dig... och du försökt sjunga med.
Du tog mig i handen, och sa med ett leende: "Men vad jag älskar dig!"

Å därför är också jag så så lycklig ikväll... 

2 kommentarer:

en annan sa...

*kram* *kram* *kram* *kram*

Ruta Ett sa...

Instämmer!!