onsdag 14 november 2012

Det är onsdagmorgon...

(Mycket roligare med en snöbild, eller hur?)


... och jag är ledig idag. Utanför mitt fönster börjar världen vakna till ännu en gråmulen dag, och Carolina har åkt iväg till universitetet. Struktur, tänker jag alltid på dessa lediga dagar. Jag måste ha struktur och hitta på någonting när jag är ledig. Det spelar ingen roll vad jag hittar på... bara jag fokuserar på att inte tänka. Inte på något svårt. Punkt.

Idag ska jag planera inför morgondagens möte som jag ska ha med våra volontärer på RK. Det känns lite spännande och nytt att ha fått det förtroendet. Men framför allt så känner jag... oändligt stor tacksamhet. Tacksamhet mot Röda Korset, vars grundvärdering om att hjälpa de som har det svårt har hjälpt mig genom min svåraste tid i livet, och de gör det fortfarande.
Hur skulle det här ha gått utan RK, tänker jag ofta.

Tack Röda Korset. Ni räddar liv på mer än ett sätt...


Nu... hopp i duschen... och påtår.
Å självklart... på med julmusiken.



1 kommentar:

Himmel och Plättar sa...

O om det ändå kunde komma lite snö i stället för att regna och frysa till is. Just nu är det så isigt att man inte kan gå ut på gården utan att slå sig fördärvad.

Jag hoppas att du får en skön ledig dag.

Kram Karina