onsdag 7 november 2012

Det har snöat lite här...

... på morgonen. Både Carolina och jag längtar efter snö nu, då den alltid kommer med ljus och julmyskänsla.

Igår skrev jag:
"Dagen idag är en betydelsefull dag! Den är min... bara min... och det är upp till mig att fylla den. Det är upp till mig att välja hur jag ska hantera det som livet har tänkt att jag ska få... både på gott och ont. Det är också den enda dag som jag säkert vet att jag får... så jag ska vara rädd om den. En betydelsefull dag i mitt liv..."

Så idag, när jag är ledig och Carolina bara har föreläsning till tolv, så ska jag bjuda henne på gofika på stan. Sen kanske gå runt och titta lite på julpyntet som redan börjat säljas...

Idag en betydelsfull dag i mitt liv... och dessa ord, och denna inställning, är mina verktyg.

Inga kommentarer: