måndag 30 juni 2008

Just idag är jag stark...

... ja, kanske inte så där stark som stark betyder, men iallafall lite tro på att jag kommer att fixa det här. Å det... det betyder så mycket... den enda lilla känslan av att en dag inte har känts alldeles nattsvart... det gör att jag just nu, här i natten, känner styrka i ordet stark. Imorgon kanske ordet stark har ramlat bort för ett tag igen...

För jag vet ju också att det behövs så så lite... för att jag ska ramla ner. Å vissa stunder, och dagar, behövs det inte ens lite för att jag ska befinna mig i det nattsvarta... då finns det där alldeles av sig självt!

Men just nu.... är jag stark.

"Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag har tron på mig själv på min sida"
(Kenta G)

.........

Carolina var stolt idag....
Varit ute en timma med den lilla hunden. Nästa lördag ska hon dit igen... och kanske, kanske blir det mer än bara helger. För det hade tydligen gått väldigt bra, och Carolina tyckte det var "så himla kul", som hon sa, när hon kom hem.

Hon var så himla stolt och glad över detta stora steg framåt... så hon ställde sig och bakade bananmuffins!

Annars har dagen varit som vanligt... en jag- och Carolinadag. Så är det...


Så tack snälla, snälla Gud för den här dagen... Tack! Å jag hoppas det blir bra med sovet inatt också...!

12 kommentarer:

Ullet sa...

Vet du, din blogg hamnade jag på för en tid sedan, läste långt bak och länge på den och sedan dess har den inte lämnat min tanke.. Din historia berör mig mycket och detta med sorgarbete känner jag väl igen då det pågår i mig hela tiden men av andra orsaker. (sjuka barn o handikappade barn)
Din kärlek till C o S-E ljuder i mig och jag ville bara att du skulle veta att i mitt hjärta lever ni och syns även om vi inte träffats eller ens känner varandra.

Tussegumman sa...

Jag önskar av hela mitt hjärta att du och carolina får ha fler av dessa måbradagar då ni känner hopp och kan få känna glädje! Ni är verkligen värda all lycka som finns. Skönt att se att hon är glad det värmer väl ett modershjärta! Jag har varit ute och rest och har inte varit inne på bloggen på ett tag. Det har varit så mycket men nu skall jag ta det lugnare! Ha det gott min vän Många kramar från din vän Tussegumman

Anonym sa...

Vad skönt att det går åt rätt håll, även om det är med myrsteg.
Det kommer ju att bli bättre såklart för varje dag, tror jag iallafall, och jag tror att du själv har en förmåga att se det ljusa i det mörka även i små saker och ting.
Hoppas att du fick sova ordentligt, för det är en förutsättning för att man ska orka!
kramen

Anonym sa...

Kram till dig Elisabeth....
Jag vet att jag är dålig att kommentera här men det är för att jag känner mig så otillräcklig... Du skriver så gripande alltid att jag tappar alla ord.... Hoppas du förstår och att du vet att jag finns här..... Kommer alltid in och kikar till dig varje dag... Ni finns alltid i mina tankar.....
Massa kramar...

Anonym sa...

En tanke slår mig när jag läst dina senaste inlägg är att så fantastiskt duktiga ni är du o din dotter. Så kloka o förståndiga.
Det kommer att gå fint för er trots allt tråkigt som finns omkring er för ni hanterar det så bra.Hoppas att det kommer många fler starkdagar för er o det är jag övertygad om att det gör för er.Du hittar redan glädjestunder i det lilla.
Kram på dig
ewa

Linda sa...

Elisabeth...
Jag har inte varit här förut. Men idag har jag tillbringat en hel timme med dig och dina familj.
Gråtit, skrattat, suckat och gråtit igen.
Dina ord påverkar mig oerhört och jag kan inte säga att jag förstår, men jag lyssnar och läser mellan raderna.
Du skriver så att det går rakt in under huden på mig.
Du berör...
En stor varm kram från en medmänniska.

Bloggblad sa...

Du ska se att det kommer fler och fler sådana dagar framöver!

Anette sa...

En dag att lägga till bra-dagar-banken med andra ord.
jag skulle vilja skicka en liten överraskning till dig och Carolina, maila mig din hemadress (om du vågar och vill) så kommer det ett litet paket på posten.
Epost i all ära men ibland äör det kul att få nåt "på riktigt" också.

kram
Anette

Tussegumman sa...

Elisabeth min vän jag har skickat mail till dig har du inte fått det? Jag har ibland problem med att mailen kommer fram. Det var jag som skickade blommorna...Ha det gott min vän/Kramar Tussegumman

mossfolk sa...

Jag hoppas och tror att sådana dagar kommer att komma allt tätare!

Anonym sa...

Såååå härligt att höra, jag glädjer mig med dig!!!

Anonym sa...

...och det är sådana dagar man försöker hålla kvar så länge det bara är möjligt, styrkan som är så viktig för att sedan orka och stå ut alla de andra dagarna...