onsdag 25 juni 2008

Orkar inte...

... skriva så mycket om gårdagen. Men den blev både bra, och mindre bra...

+ Pratade med SE i telefon...
+ Var på "Brobergs" och fikade med Carolina...
+ Köpte en ny BH till henne...
+ Lagade middag tillsammans...
+ Allsång på skansen och Morden i Midsomer... delar av det...

- Glömde bort min mammas födelsedag! Det gör ont... jag har aldrig gjort det...
- SE lite "låg" i telefon... han hade inte fått någon mat än...
- Tung kväll... men vi tar nya tag...
- Jag orkar inte skriva mer minus nu...


Nu ska jag gå ut med Pontus P...

11 kommentarer:

Isabelle sa...

Styrkekramar och en önskan om mera plus :) Ta hand om dig min vän. Kram.

~ Eva ~ sa...

Ibland är det skönt att kunna gå ut med hunden när tankar och känslor far runt som i någon sorts tumult man inte riktigt orkar med...

Hoppas att din och Carolinas dag får några plus, och att de känns såpass stora så att ni orkar och tar er framåt ännu lite mer Elisabeth...

Varm Kram från Eva

Anonym sa...

Det fanns i alla fall en del på plussidan, vad skönt!
Hoppas den sidan blir längre för var dag.
Kramar till er båda från Bodil

Anonym sa...

Din mamma förstår säkert. Du har så mycket annat som upptar tankar och tid. Så många födelsedagar i hennes liv som du grattat på, så en enda i det läge du nu är i, kan inte göra så mycket. Men det är klart att du känner dig ledsen över det. Men plåga dig inte mer än allt annat jobbigt du har.
Kanske ni kan baka något och bjuda mamma idag istället.
Varma kramar Nalle

Anonym sa...

Du fick till din dag kort och bra.. alla har vi dagar som är mer eller mindre taggade;-) Min är i nuläget down, men det kommer dagar och det kommer dagar av skilda slag:-)
Varm kram

Elzie sa...

En promenad rensar hjärnan - sägs det!! Förstår att det är mycket som vandrar runt däruppe nu på dig. Men man kommer till den punkten att man till slut inte orkar. Visst måste det kännas hemskt, men även om det är tungt just nu så är det det bästa både för dig och maken. Bättre att du räcker till både för barn och make än att du blir som en utsliten person bara för att du MÅSTE orka. Men, jag kan förstå att det känns.
Ha det så gott.
Kram Elzie

chaos sa...

Skickar många varma stödkramar till dig vännen! Förstår att det inte känns så kul att ha glömt bort sin mammas födelsedag, men samtidigt så har du så mycket tungt omkring dig, så jag tycker inte det är så konstigt. Tror nog att hon förstår...

Anonym sa...

Jag tänker på dig! Tittar in ibland och ser hur du har det...Så ledsamt att ni ska ha det tufft ekonomiskt också. Hoppas att det börjar ljusna vid horisonten snart, det gör det nog redan, men det tar tid innan man ser det...kanske inte förrän långt efteråt?

Anonym sa...

Gott att du har lille Pontus P som tvingar ut dig på en promenad då och då. Hoppas att det snart blir flera ljuspunkter i er tillvaro.
Många varma kramar!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Läser er smärta om dagen & oron för ekonomi & varandra (caroline & dig).

Du ber gud om styrka & jag skall be för dig❤

Jag tror din mamma förstår, hon vet vad du står i för stormar om dagen.
Säkert ingen tröst men jag glömde min pappa 26 april,
& jo det gjorde ont ont ont, det är inte mig.
Men vi är bara människor Elisabeth & ibland kopplar våra hjärnor ut när det stormar för mycket.

Sänder dig miljoner styrke kramar från oss
här i Oslo. Vi följer er väg framåt.

Carpe diem (om du orkar lite grann)

KRAMAR❤

Musikanta sa...

Glömmer aldrig när jag glömde MM:s födelsedag en gång tidigt i vårt äktenskap. Förstod aldrig varför han aldrig ville gå upp på morgonen.

Dessutom låg han i sängen och läste "Lilla Grå Kanins Födelsedag" för Mirren utan att jag begrep varför.

Tills farfar ringde för att gratulera...

Numera skriver jag upp alla födelsedagar i min almanacka direkt när jag köpt en ny...