tisdag 14 oktober 2008

Han är ute på promenad...

... fick jag till svar alldeles nyss. Ringde till Tomtebo för att prata lite med SE, men han var inte inne.
Han var ute på promenad tillsammans med en annan boende, och hans fru.

Det är sådant man vill höra... och ändå inte.

Jag blir glad när jag ringer dit och hör att han är ute på lite olika saker... ute med de andra, åker och fikar med ledsagaren, blir klippt, lyssnar på musik... och sånt.
Men samvetet.... när jag hör orden "hans fru"... vill inte höra det. Vill inte känna det.

Så jag tänker bort det... och går och diskar.

2 kommentarer:

Gisan sa...

Nej, du vill ju att han ska vara ute och gå med sin egen fru så klart. Med utgångspunkt från er bostad och med mål att gå hem tillsammans. Kramar...

Anonym sa...

Tomtebo. Bara namnet är så fint. Och det verkar vara ett jättefint boende.
Roligt att höra att han gör så mycket. Det är bra.
Och det vet du ju också så väl att det är. För allt han gör är tillgodo för honom.
Det är klart du blir glad när du hör att han både är omtyckt och att han sticker iväg på en del grejer.Det är klart att de sakerna glädjer dig,
men förstår också din ledsenhet.Det blir liksom kluvet.
Stora Kramar Nalle