fredag 31 oktober 2008

Den bästa stunden...


(Nja, så här mycket snö har vi ju inte än... men
den såg så mysig ut, så jag lånade den....)

... på länge. En överraskning med lite
julkänsla i. Det hade vi idag. Sedan vi fikat
choklad med vispgrädde och varma bagels, så
gick vi, bara sakta och i mystakt, på ögon-jul-
shopping.

Så mycket juligt vi såg... så mycket tokigt
som vi skrattade åt... och bara så så mycket
folk som verkade ha betydligt mer bråttom
än vi.

Det kommer att bli en bra jul i år... vi bestämde
det!

Med oss hem hade vi Hagabröd och
saffranskringlor. Det ska vi festa på ikväll....

11 kommentarer:

Vida sa...

Vilken underbar bild. Precis en sån där lykta drömmer jag om att ha när jag hittar mitt pippi-hus som jag drömmer om att bo i någon gång i framtiden.

Kramar från Liv

Bloggblad sa...

Det låter rätt trevligt i höstmörkret. Här är så rått och kallt trots att det är +3 grader. Det råkalla gick genom alla kläder när vi var på kyrkogårdarna. Så nu tänder jag en brasa och tänker inte gå utanför dörren förrän i morgon em.

Ha' det så mysigt (jag har nog inte träffat på några bloggar som fikar så ofta som du/ni gör... hur går det med magen och allt fika? Hur mysigt jag än tycker att det är skulle jag rulla fram (och tillbaka från toan) om jag fikade i den takten... )

Bloggblad sa...

Alltså, det är ingen kritik, bara en iakttagelse... :)

Isabelle sa...

Vilket mysigt inlägg.
Det andas lugn och framtidstro.
Häng kvar vid den känslan.

Jag önskar dig en fin allhelgonahelg min vän.
Det är lite tunnt med besöken just nu för det är bara aldeles för mycket runt mig. Men jag finns här, och du finns i mina tankar.

Stor kram!

Anonym sa...

Tittar in och läser med glädje att du har haft några hyfsat ljusa dagar. Jag hoppas att det ska få fortsätta vara så och önskar dig en riktigt skön Allhelgonahelg.

Kram Ingrid

mossfolk sa...

Så mysigt! Önskar er en riktigt skön helg!

Musikanta sa...

Å, jag blir så sugen på varm choklad när du skriver om det...
Man måste få unna sig lite gott fika ibland och inte bara tänka på vikten...
Du har en utmaning att hämta i min blogg. Många kramar

~ Eva ~ sa...

Instämmer! En väldigt mysig bild.
Det börjar frysa på här nu, tror jag...då får man passa så man inte druttar omkull, samtidigt som det blir skönare att vandra omkring därute.

Pälsklingarna och jag har legat under täckena och sovit gott ett par timmar efter kvällsturen, så mysigt...brr, att vi ska behöva bege oss ut igen...!

Det låter gott det, att du och Carolina har så hoppfulla tankar om Julen.
Julen är en märklig tid...jättemysig när man bläddrar genom Drömhem & trädgård t.ex...men sedan så finns så mycket annat där också, sorg, saknad...ungefär som att alla sådana känslor framträder starkare då, och det är väl baksidan av gemenskapens varma tid på året.

Varm KRAM från Eva

Gisan sa...

Så bra att ni tänker/affirmerar en bra jul redan nu. Jag beundrar er styrka att leva i nuet. Kramar...

Eleonora sa...

Det var en mysig dag ni har haft. Tycker mig se genom fönstret (på kondisbilden), att det faktiskt är vitt på marken. Har ni så pass mycket snö redan?

Tänk vad mycket mysigt man kan göra som är alldeles gratis! Att fönstershoppa tillhör också en favorit hos mig.

Fridfull helg önskas ni och kram kram kommer här.

Anonym sa...

Det låter underbart,,, klart det blir en bra jul :-)