torsdag 29 oktober 2009

Borta söckre...



... brukar jag säga till Carolina. Som pepp, och "nänubestämmerviossförattfixadethär-tänk" när det går tungt. Att "vi ä ju inte gjord borta söckre"... som löses upp, eller smälter vid en viss punkt. Vi smälter aldrig vid någon punkt... så är det ju bara.

Å så tror jag att alla kloka mammor säger.... på nåt språk!

..........

Idag har jag träffat min "vän". Kontaktpersonen som jag har fått via soc.
Å jag kan just nu bara summera det på ett sätt: Jag trodde inte sådana människor fanns! Hela hon var bara... ja, jag vet inte vad... men ni vet, en sådan där människa som bara strålar av värme och glädje hur mycket som helst... en människa som man direkt känner att det klaffar med... och jag hoppas till Gud att det här ska bli någe bra. För det är det bästa som hänt mig på länge... och jag vill gärna tro att det ska komma lite bra nu.

Hon bjöd både på lunch och diskborste! (Jo, en snygg diskborste som vi såg på Lagerhouse.)

Carolina har möblerat om rummet idag... för vilken gång i ordningen? Å just nu så sitter vi och tittar på Rosa Bandet-galan. Med limpmacka och kaffe till...

..........

Tack Gud... för så mycket idag. Tack snälla...

8 kommentarer:

Kersti sa...

:) blir så glaaad när jag läser. Lycka kan vara en diskborste, livet är fantastiskt. Kramar i mängd.

Laila sa...

Kan inte annat göra än skicka två jätte stora bamse kramar, fulla med kärlek till er.

trollmor sa...

Så bra ! Att det stämde mellan er.
Förstår att det måste ha varit lite pirrigt innan.Nu är det nattinatt srax för mig
många kramar
ewa

Isabelle sa...

Men åh! Åh vad jag blir glad. Har tänkt på dig idag och hoppades så att det skulle bli bra. Nu håller jag tummarna stenhårt för att det blir en bra fortsättning på det här. Stor kram till dig.

Eleonora sa...

Vill önska dig en god och mysig långhelg. Kramisar

Ingrid sa...

Så glad jag blir när jag läser att du fått en så bra kontaktperson, som du känner sympati för. Jag hoppas verkligen att det ska leda till något gott och att hon ska kunna underlätta för dig och Carolina.

En riktigt lugn och skön Allhelgonahelg önskar jag er.

Kramar i mängd!/Ingrid

Vida sa...

Blir glad i hela hjärtat när jag läser om din nya kontaktperson. Precis vad du behöver! Kramen

Elisabeth sa...

kERSTI: Tack snälla! Å ja, du har helt rätt.. lycka kan verkligen vara en diskborste! Å det behövs heller inte så mycket för att man ska tycka att livet är en rätt fantastisk historia ändå... Kram..

lAILA: Å här kommer flera jättestora och varma kramar tillbaka till dig, och hela din lilla familj... Kramar..

tROLLMOR: Ja, det klaffade, och jag hoppas att det håller i sig! Lite pirrigt var det ju, men du vet ju... man känner rätt snabbt om det fungerar. Kram..

iSABELLE: Gulliga du! Jag blir alldeles varm när du skriver att du har tänkt på mig... tack snälla! Å jag håller också tummarna för att det ska bli bra fortsättningsvis också... Kram..

eLEONORA: Å det vill jag önska dig också, min vän. Att du får många goda, och mysiga helger framöver... Kram..

iNGRID: Tack snälla, din omtanke om oss värmer mycket! Jag hoppas att du vet det... och sen så hoppas jag att både du och gubben din har en fin helg. Kram..

vIDA: Å jag blir alltid så glad när jag hör att någon blir glad för min skull... tack snälla snälla! Å alldeles rätt har du också... vi har behövt en sådan "vän" länge... Kram..