måndag 28 mars 2011

Jag undrar...



... hur mina dagar skulle se ut, om jag inte kunde höra fåglarna sjunga, eller se solens lysa? Idag när jag gick till Röda Korset så sjöng fåglarna så vackert för mig. Å solen lyste lika vackert den... och värmde upp både mig, och isfläckarna på vägen. Det blev lite lättare att gå...


Å jag funderar varför jag aldrig hörde fåglarna sjunga så tydligt och klart förut? Eller varför jag aldrig såg solen som en bundsförvant... och som kunde ge sådan värme inombords?


Men hur det än är... och hur det än var... idag är jag oändligt tacksam för att jag gör det.


..........


Idag har jag varit på Röda Korset hela dagen. Det har gått bra...

Ikväll har jag hjälpt Carolina lite med skolarbetet. Hon behövde input...

Vi har ätit fiskbullar till middag. Helt okay...


Jag har inte pratat med varken mamma eller pappa ikväll... men jag hoppas, och förutsätter, att allt är så bra som det kan vara då jag inte hört någe.

Inga kommentarer: