måndag 18 juli 2011

"Hut går hem"...

... är ett ordspråk jag alltid velat hålla fast vid. Men... vid 50 års ålder så måste jag inse att det är dags att överge det tänket. En del har helt enkelt inget hut i kroppen.. och kommer att fortsätta att trampa på mig oavsett hur jag försöker och vill få det att fungera.
Jag har äntligen insett... det handlar inte om vad jag gör... det handlar om vem jag är. Å i hyssj hyssj-världen så är jag den man får trampa på.

Jag skriver inte mer om det här... jag skäms för mycket. Men inte för egen del.
Jag kan inte förändra andra... bara mig själv.

Hur går aldrig hem för somliga...

2 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Men så trött jag blir på att någon/några kan vara så elaka mot dig! Jag förstår bara inte att de inte bara kan låta dig vara ifred, om de nu inte kan vara det stöd du behöver.
Men du ska inte skämmas för någon annan - det får de faktiskt göra själva.
Varmaste bamsekramar från Gbg

Eleonora sa...

Kära Elisabeth,
Det har alltid funnits och kommer alltid att finnas - människor som tycker sig vara förmer än andra. Där är det inte enbart att inte hut går hem - det är nog mycket som inte "går hem" till dessa personer.

Kramar