lördag 30 juli 2011

"Komma-bort-vackert"...

... är ordet som jag hittar på ikväll. När jag sitter på hotellbalkongen och tittar ut över båtarna i hamnen... lyktorna som tänts vid Strandpromenaden... gatan fylld med liv av taxibilar, bussar och där emellan lyxiga vrålåk och mindre lyxiga vrålåk.
Jag hör musik som spelas någonstans ifrån... jag hör människor som går förbi här nedanför prata med någon på främmande språk... jag hör turistbåtarna tuta högljutt när de kommer in... och jag hör måsarna!
Å känslan blir nästan magisk... fabelfull... vilka vackra världar det finns ändå! Så komma-bort-vackert jämfört med min lilla vardag där hemma.

Fast nyss, innan jag satte mig här ute, så kom jag på hur jag nynnade:
"Men det var länge sen... så vindarna kan vända... och ännu kan en sjöman längta hem"

Så... jag undrar om det inte finns lite "komma-hem-vackert" här också? Jo, det gör nog det..

....

Vi har haft en bra dag... idag också. Men nu blir det strax sängen. Jag ska bara sitta på balkongen en stund till och njuta av den sista kvällen här, och komma-bort-vackert!

Inga kommentarer: