lördag 22 december 2007

Dagarna före jul....



... tänkte jag hinna köpa några julklappar. Idag åkte jag ner på stan för att hämta ett papper på försäkringskassan, och samtidigt springa runt i julrushen lite. (Carolina var inte hemma...)
Efter några timmar var jag less.... och kände som vanligt oron över hemma. Så jag åkte hem...

SE var jättedeppad! När jag kom hem så sa han knappt ett ord, stängde Tv:n och gick och lade sig! Så.... det blev att sätta på sig extra stora peppmasken, och med skratt, kramar och prat om hittan och dittan, få honom på bättre humör. Å det funkade... och innan han gick och lade sig nu så var han på mycket mycket bättre humör, och jag fick t om en godnatt kram....

Jag tror att SE blev både orolig och ledsen över att jag var borta.... och var borta alldeles för länge. Så imorgon förmiddag ska vi gå tillsammans på "Barnens Hus", och köpa några småjulklappar till barnbarnet. Sen blir det fika på Café Victoria....

Nu släcker en mycket trött Elisabeth ned....

2 kommentarer:

Eleonora sa...

Kommer in på morgonkvisten och önskar åter igen en GOD JUL. Vi hörs igen under mellandagarna. Tänker på dig jättemycket! Röda, varma julkramar!

Anonym sa...

Å vad Du kämpar, min vän! Jag tänker ofta på Dig, och Din otroliga goda vilja, i allt det svåra och kämpiga. Önskar Dig och SE en god helg! Ylle