tisdag 29 maj 2007

Fredriks melodi....




En melodi, som min bror skrev för många år sen! Tyvärr kan jag inte förmedla dess vackra toner - men här kommer den vackra texten...



Det är ju dig mitt hjärta slår för...



Jag saknar dina händer
så varma mot min kind
Hur jag än vrider och vänder
så minns jag den dag då du blev min
Vi har kramats under månen
och sett stjärnorna i skyn
Du får mig att sväva bland molnen
Ja, du är en gudarnas syn



Det är ju dig mitt hjärta slår för
ja, du är allt som kärlek står för
ja, du är livets alla dar
Det är ju dig som jag behöver
säg, kan du höra änglakörer
dom sjunger en sång för dig
som ger dig min kärlek
mitt allt
JAG ÄLSKAR DIG



De drömmar som vi delat
jag minns dem som igår
ja, jag vet att jag har felat
men låt mig få läka dina sår
Tänk på mig min kära
och allt som vi har kärt
Tänk att få ha mig nära
att skiljas är det ej värt



Det är ju dig mitt hjärta slår för
ja, du är allt som kärlek står för
ja, du är livets alla dar
Det är ju dig som jag behöver
säg, kan du höra änglakörer
dom sjunger en sång för dig
som ger dig min kärlek
mitt allt
JAG ÄLSKAR DIG



.......För mig en av de vackraste orden om kärlek, sorg och saknad.......

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skitbra! (ursäkta uttrycket, men det kommer från ett varmt hjärta)

Elisabeth sa...

plupp: Tack, å hans vägnar! Han skulle bli väldigt glad för den kommentaren, vet jag: Skitbra! Kram

Anonym sa...

Jag håller med Plugg, så vackert att jag rrrryyyyser... kram Ylle

Elisabeth sa...

ylle: Men... vad glad jag blir - för hans skull! Allt han gör är dåligt, allt andra gör är bra, tycker han! Så... tack så himla mycket! Kram