söndag 27 maj 2007

Grillkungarnas afton...


... blev det denna afton! En underbar eftermiddag och kväll! Sven-Erik och min bror Fredrik var ju de självklara grillkungarna! (Det här med kungar vet jag ju inte men...!)
Sven-Erik hade verkligen roligt! Fredrik är ju en människa som kan konsten att skoja om det mesta - och jag hörde dem skratta mycket och ofta ute vid grillen! Fredrik var naturligvis den som grillade, men Sven-Erik hjälpte till efter bästa förmåga...!
Nu är jag drogad - och ska gå till sängs...!
Trots mitt lilla depp imorse, så blev det ändå en strålande och underbar dag! Ett minne att gömma i hjärtat!
Carolina tog lite fler bilder - de lägger jag nog in imorgon!
Tack lille-bror, för att du gjorde denna dag så underbar för Sven-Erik! "Lill-svågern", som du alltid kallar honom! Tack också till Carmen, Lova och Philliph!
Roligt idag: allt..
Mindre roligt idag: ska väl vara det där "deppet" imorse då...
Tips: grilla grönsaker - det är gott!
Till alla mina livlinor: Se tidigare inlägg... God natt och dröm vackert...!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att det är något visst med att grilla! -Ett tecken på varmare tider, semester och kisande i solen, men det kan också vara himla bökigt! Kol som sotar och aldrig får fyr, eldar som kvävs eller aldrig slutar brinna, marinad som får lågorna att stiga och sedan förvandlar biffarna till kolstycken, grönsaker som fastnar eller faller genom gallret...

Är det kanske utmaningen som gör tjusningen?

En lägereld i skogen eller skidbacken med falukorv är ändå tio gånger godare!

Anonym sa...

Hej bettan!
Mysigt att ni grillade, där saknades bara jag, mamma och lillan :) Hoppas allt är bra med övriga familjen, vi hörs!

Kram Cicilia, Bittan och Lillan

Anonym sa...

Vad härligt det låter....med allt skratt och så. Gott med grillat och ja det är verkligen gott att grilla grönsaker. Så skönt att dagen blev bra för dig trots deppet:) Kram....

Anonym sa...

Vad glad jag blir att du och ni fick en riktigt bra dag!!
Det är tur att solen alltid finns bakom de svarta tunga molnen, även om man kan tvivla på det ibland. Förr eller senare tittar den fram och värmer och lyser upp igen.

Tänk på det när det känns mörkt och hopplöst - Inget varar för evigt!

Elisabeth sa...

plupp: Den där bökiga delen - tycks bara se eländet...! Vi satsar på falukorven..! Kram

Cicilia: Ja, ni saknades allihopa! Så himla mycket! Går inte en dag utan att jag tänker på er.. Kram

annika: Ja, det var en "bja" dag! Törs jag berätta att många grönsaker offrades till lågorna - eller briketterna! Kram

thailand-scherloff: Du har rätt, inget varar för evigt! Men en sak består och det är kärleken! Kram