söndag 6 maj 2007

Nu vänder vi bladet...



Kom till mig (min älskade dotter..)
Kom till mig när du är ledsen och jag ska trösta dig.Kom till mig när du är ensam och jag skall hålla dig sällskap.Kom till mig när du behöver prata och jag skall lyssna.Kom till mig när du är rädd och jag skall hålla om dig.När du än behöver mig ställer jag upp för dig.Vad det än gäller, när det än är så: Finns jag här för dig....

Det har varit några turbulenta dagar, minst sagt! Men så är vårat liv just nu! Vi befinner oss mitt i "den virvlande stormens brus", och kan bara försöka att ta oss igenom alla de dagar som komma ska, oavsett vad de innehåller!! Men min förhoppning och tro är att, som någon så vackert skrev: efter skymningsljus kommer gryningsljus, också kommer till oss! Något som ger gryningsljus är alla de fina kommentarer/livlinetänk som alla skickat hit till min blogg!

Till alla mina livlinor:


"En droppe droppad i livets älv

har ingen kraft till att flyta själv

Det ställs ett krav på varenda droppe:

Hjälp till att hålla de andra oppe!"

(Tage Danielsson)

Imorgon fortsätter jag nog att skriva om livets alla galenheter, tråkigheter, roligheter, nyheter och allt vad det nu heter ....!? Ja, Livet!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det bli eländigare? är min första tanke efter att ha läst din blogg såhär långt, i kronologisk ordning. Sedan tänker jag "vilken lycka" och tänker på din goda förmåga att suga åt dig det positiva. Dina livlinor och din förmåga/begåvning att skriva av dig måste vara guld värt! Lycka till i fortsättningen, jag kommer att kolla läget...

Christina sa...

Så söt dotter!
Du skall veta att jag tänker på dig och hoppas apå att allt ordnar sig.
Styrkekramar ifrån mig.

Anonym sa...

vad fin Carro var i sina nya glas..

vi ses snart,,,har skickat boktips till
C

Anonym sa...

Jättefint du skriver till din dotter och så söt hon är. Hoppas att allt löser sig för er..*kram*

Elisabeth sa...

sara: Tack så himla mycket! Välkommen tillbaka..!

christina: Hon är så lik sin mamma - INTE! Jag brukar också säga till henne att hon är söt.. men söt när man är 16 år är inte riktigt vad man vill höra då! Och absolut inte från en mamma! Kram..

pyrobritt: Törs jag säga att det där var hennes gamla glas..! Vi ska hämta de nya imorgon..! Viktigt med dina boktips tydligen -hon har berättat det flera gånger..! Det ska bli himla kul att ses..! Kram

annli: Som sagt, inte lik sin mamma alls! Åtminstone inte på utsidan! Å det ska vi vara glada för!! Kram..

Turtlan sa...

Hej!

Hittade Din blogg via Chaos sida! Den grep tag i mig så jag kommer tillbaka och läser!

Gonatti från en nybliven bloggare :-))

Elisabeth sa...

turtlegirl: du är välkommen! Sov gott!