onsdag 23 maj 2007

Gubben Noak - en vän i nöden..


Gubben Noak, gubben Noak var en heders man. När han gick ur arken planterade han på marken mycket vin, ja mycket vin, ja detta gjorde han.

(Carl Michael Bellman, Epistel n:o 35)


Visst var den bra? Intelligent blogg ikväll...! Men en vetenskaplig och väl beprövad metod när idétorkan sätter in:
Man skriver hellre än bra! (Så Bellman blev min räddare i nöden ikväll!)



Onsdag idag... (en liten lördag, alltså...!)

Hade egentligen tid idag hos min ögonläkare och kuratorn - men jag bokade om båda besöken! Orkade helt enkelt inte idag! Låter kanske lite slött för någon - men mycket i mitt liv idag blir ofta beroende på dagsformen! Ibland laddar jag batterierna på detta sätt - inga åtaganden, bara vara!

Vaknade tidigt som vanligt! Hade bokat tvättstugan kl. 07.00, och min plåttunna/tvättkorg hade svämmat över, som den verkar ha en benägenhet att göra allt oftare nu för tiden! Hmm!

Tog en promenad upp till mamma och pappa. Elin (lille Davids mamma) kom också förbi! Hon ville ha min pappas utlåtande (ex musiklärare..) om den melodi hon skulle sjunga på sin farfars begravning. Som hon sjöng....! Det var så vackert att tårarna rann både på mamma och mig!

Sen .... resten av dagen blev bara en lite tråkig tvätthistoria! Men nu känns det underbart då jag äntligen ser slutet på tunn...tvättunnan, menar jag!

Mitt i tvättet tog jag och Sven-Erik en fikapaus! Inte mycket att orda om kanske, men viktigt för oss... här och nu!
Sven-Erik har inte gjort så mycket idag! Han har i stort sett varit "runt fötterna" på mig! Jag är trygg och bra - han tycker om när jag är hemma och "donar", och det bara är vi två!

Ringde INTE svärmor! Men jag fick en målande beskrivning, av min kära svägerska, om svärmors äventyr idag! Svärmor har blivit en äventyrlig liten tanta, tror jag! Heja, svärmor!

Middag och Ally... (5 min ally idag också då... åh, blir man galen, eller...)

En livlina, svägerskan ringde! Hon har bra tänk - och dessutom är hon empatisk och väldigt omtänksam!

Carolina kom hem från LUB (Ledarskapsutbildning inom kyrkan...) och sorgligt nog, och inget vi behövde nu, så blev vi lite osams! Så onödigt! Men ibland så kanske det är nödvändigt, för att komma vidare i en mor-dotter relation...? Nja, jag vet inte.. Men hennes vackra förlåt var nästan värt att bli lite osams för...!

Zappade... Tv:n som vanligt!


Roligt idag: Gubben Noak, sett slutet på tunnan, SE-fiket, den vackra sången...
Mindre roligt idag: Att vara osams med Carolina är aldrig roligt... tur att ordet "Förlåt" finns!
Tips: "Extreme Home Makeover" börjar igen den 4 juni! Se det! Blir man inte tacksam, så säg..


Till alla mina livlinor: Vet du verkligen om att du är en livlina för mig?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Bellman skrev många fina visor...
Så skönt när tvätttunnan är tom men det blir fort fullt igen...
Ha en ritkigt skön dag Elisabeth
Kram

Anonym sa...

Svar på min blogg:

Tack vännen!!

Att du missade gör ingenting..
Du kan kika på den första snart..
Den kommer i repris
TV4 har beslutat att sända första säsongen i repris med start lördagen den 30 juni i år.
Tiden är 19.30... bra va?? :D




Massor med kramar!

Anonym sa...

Men, bor din mamma och pappa i Umeå, eller missförtod jag?

Allt gott!

C

Elisabeth sa...

christina: Ja, visst är det märkligt med tvättunnor... ha en underbar kväll, och en ljuvlig dag imorgon - utan värk... kram

puffeltufflan: Himla bra att du "puffar" för den - men det är väl lite du... kram

thailand-scherloff: Ja, de bor i Umeå! Det är jag så tacksam för nu...! kram