lördag 24 november 2007

Det är bara att bita




... i det sura äpplet!! Här blir det inget vettigt skrivet inatt... heller! Måste nog hitta en annan strategi för mitt bloggande! För jag orkar ju aldrig skriva...!
Sitta den här tiden på dygnet, och tro att man ska kunna få någe vettigt gjort... är väl allt annat än intelligent!
Det kommer ju en morgondag också...!

Men jag ska iallafall skriva att det har varit en bra, och "vanlig" dag idag,... där mycket av vårat/mitt liv måste gå med rutiner nu...

Carolinas dag har nog också varit ganska bra, tror jag! Hon var och fikade på eftermiddagen med Magdalena, en ungledare från kyrkan, och som hon känt ganska länge... och de hade haft det mysigt, berättade hon sen.
Hon var också till kuratorn igen... och enligt Carolina så var "hon mycket trevligare" idag! (Jag avvaktar lite hur det kommer att gå med den här kuratorn... om det är så att hon har "sämre dagar", då är det inte bra... men vi får se!)


Jag var och storhandlade... helt slut.
Ringde svärmor... gullig som vanligt.
Middag... ja, idag också.
Mysfikafilmkväll... alltid nu.


.... och JAG LÄNGTAR TILL JUL....

12 kommentarer:

Anders Sparring sa...

Jag håller med om att natten är dålig tid för bloggande. Om inte annat för att man blir så slut dagen efter.
Sen jobbar i varje fall jag på att inte låta bloggen ta för stor del av min tid.
Det går så där...

Ja, du, snart är julen här. Utanför mitt fönster ser jag nu att det är frost på bilarna. Alltid något...

Christina sa...

Skönt att det har varit en bra dag.
Hoppas att lördagen blir fin den med.
Här är en till som längtar efter julen, snart är det advent och det ser jag fram emot.
Ha det riktigt gott min goa vän
en värmande kram till dig,SE och Carolina.
Kramkram

Tussegumman sa...

Elisabeth min vän! Tack för att du finns! Att det är just du som är till stöd för din familj, att de fick dig till maka och mamma. Du älskar din familj över allt annat och de känner de.

Underbart att de finns människor som är rara och snälla din svärmor som alltid är gullig och förstående.

Carolina kommer att klara detta fint med en mamma som verkligen är engagerad och så får det väl visa sig om det är en bra kurator eller ej.

Annars finns det ju andra hon kan vända sig till. Ha det gott min vän och hoppas du får en bra helg! kramar till dig, Carolina och SE/Tussegumman

Eleonora sa...

Tittar in och lämnar ett litet avtryck....må så gott min söta vän

Anonym sa...

Jag skulle inte heller få något vettigt skrivet den tiden på dygnet *ler*
Men bloggandet får aldrig bli ett krav, det ska vara lustfyllt.

Att du längtar till jul tycker jag låter fantastiskt och visar vilken stark person du är. Och nu är det bara en vecka till advent. Då börjar det liksom :)

Hoppas du får en sköööön lördag. KRAM!!!

Anonym sa...

Har faktiskt tänk på det förr när jag varit inne och läst, bloggar Elisabeth på nätterna?
Du kanske vänder lite på dygnet då....eller du kan inte sova kanske....
Får verkligen lägga band på mig själv nu för att inte börja plocka fram stakar och stjärnor, längtar också efter julen, mer än annars!
Kram Elisabeth och ha de så bra :-)

✿Ewa sa...

Vill bara lämna ett avtryck och en kvällskram.

Vi skrivs!

bollebygdsbo sa...

Låter ju bra att det varit en bra dag, med dina mått mätt.
Du vet vad jag tänker om dina sena vanor. :-)

Längtar till jul skriver du.
Nu kommer den härligaste tiden på slutet av året - Advent. Det älskar jag. Hela adventstiden tycker jag om.
Sedan kommer ju julen - och den är också bra.

Kajsa sa...

Julen är så efterlängtad här åxå! Tusen tack för din varma kommentar inne hos mej! Den både värmde mitt hjärta och lyste upp mörkret! Tänk att du orkar vara så med mänsklig med oss andra fastän du har det inte lätt i livet självt just nu!
Stor Kram!

Anonym sa...

Du har inte kommit in i andra andningen.. helt enkelt. Du är för trött och kanske också lite sliten. Då fungerar det inte att skriva på natten. Vet av egen erfarenhet.

Hoppas ni har det bra i alla fall! Kram

Bloggblad sa...

Jag ska inte ta nån i försvar, för kuratorer ska ju vara proffs, men det kan inte vara lätt - i ett känsligt läge tolkas allting, varje tonfall och varje ordval. Och det kan ta tid innan man "kan" varandra.
Hoppas på det bästa!

Anonym sa...

Ja, lite längtar man allt till julen...I alla fall längtar jag efter att få pynta lite:) Så bra att du haft en fin dag. Förstår att det är lite dömt att misslyckas att blogga på natten...Ha det finast vännen. Kram:)