torsdag 20 mars 2008

Tufft...





... att lära sig leva i det som gör ont. Gör man någonsin det?


Jag saknar så det gör ont.... bara blunda och jag håller dig i min famn. Du är min... och bara här och nu finns... så nära bakom mina ögonlock så det bränner.


Tänk att jag kan sträcka ut handen och stryka dig över ryggen... ta din hand och pussa dig i handflatan... känna skäggstubben som river mig på kinden... och se dina ögon älska mig.


Det finns inget vackert i att minnas sådant som bara gör ont....

13 kommentarer:

Annela sa...

Jag hoppas att det kommer att göra mindre ont med tiden...det sägs att tiden läker alla sår, men jag tror att man lär sig att leva med såren...läker gör de nog aldrig
En vilsam påsk önskar jag er
kramar, vännen...

Anonym sa...

Kära Elisabeth. Så fint du skriver. Kärleken ni har till varandra är så vacker. När man levt ihop så länge som ni har, så blir det nästan som om man är tvillingar. Därför blir saknaden så stor, när den andre hälften inte är där. Det gör så ont, eftersom minnena var/är så vackra.
Om det inte varit så, om det varit tvärtom. Då hade du inte kunnat se tillbaka på ert liv så fint som du gör nu. Du fick vara med om SE, han valde dig, du valde honom.Det är fina minnen, som dock gör ont nu. Men de finns.
Nu måste du balansera på ett ben och hålet i ditt hjärta är stort. Men försök fylla det tomma hålet du har i ditt hjärta, med kärleken som funnits. Jag förstår att det gör ont. Men det är inte minnena i sig som gör ont. Det är smärtan och förlusten som plågar dig och vetskapen om att det aldrig kan bli som förr. Det är oerhört tufft och svårt. Men du kommer att komma vidare en dag, och då kommer de minnena som nu plågar dig så att bara vara vackra och kärleksfulla minnen. Sov så gott. Imorgon är en annan dag. Varma kramar Nalle

Christina sa...

Elisabeth, det måste göra hemskt ont att tänka på.

Varför tar man allt för givet, att man har mannen sidan om sig att man kan smeka hans kind när man vill, varför tror man att man skall få göra det alltid?

Dina ord idag får mig att verkligen öppna mina ögon och känna glädje över att mannen som jag älskar finns vid min sida.

Goa rara Du, önskar dig en snälldag och att du snart skall vara frisk och stark igen.

Kramkram

Kajsa sa...

Varm påskakram till dej!

Unknown sa...

Om man ändå kunde hjälpa dig. Ni har det verkligen tufft, men hoppas att du är lite bättre från influensan.
Ha det så bra.

Anonym sa...

Även om man inte tror det, även om det inte känns så så kommer det att komma en tid när minnena inte smärtar som de gör nu. När minnena också kan glädja dig. Det kommer en sån dag så ta dina myrsteg även om det är tufft de bär dig framåt lite närmare den dagen när minnena inte längre gör så ont.

Eleonora sa...

Med tiden gör allt det vackra du minns inte ont längre. Då blir det underbart att minnas hur älskad du var och hur fint ni hade det.

Kramar om ....

Gisan sa...

Jag vill ge dig massor med värmande tröstande kramar trotas att jag inte är så naiv att jag kan ta bort det som gör ont. Jag vill ge dig värme och glädje i livet. Stora kramar till dig och Carolina...

Gisan sa...

Angående din kommentar hos mig. Det du har på dig är inte en offerkofta. Du har lännge burit på en sorg som du inte fått visa för den som stått dig närmast i så många år. Nu tar kroppen iigen det, tror en lekman(kvinna) som jag. I tanken kommer jag med varsitt påskägg åt er. Kramar...

Anonym sa...

Jaga vet inte om en vers kan ge något i din sorg, men dessa ord ur Predikaren kap. 3 är så fina.

1. Allting har sin tid, och vart företag under himmelen har sin stund.
2. Födas har sin tid, och dö har sin tid. Plantera har sin tid, och rycka upp det planterade har sin tid.
3. Dräpa har sin tid, och läka har sin tid. Bryta ned har sin tid, och bygga upp har sin tid.
4. Gråta har sin tid, och le har sin tid. Klaga har sin tid, och dansa har sin tid.
5. Kasta undan stenar har sin tid, och samla ihop stenar har sin
tid. Taga i famn har sin tid, och avhålla sig från famntag har sin tid.
6. Söka upp har sin tid, och tappa bort har sin tid. Förvara har sin tid, och kasta bort har sin tid.
7. Riva sönder har sin tid, och sy ihop har sin tid. Tiga har sin tid, och tala har sin tid.
8. Älska har sin tid, och hata har sin tid. Krig har sin tid, och fred har sin tid.

Allt gott, krya på dig och bästa önskningar om en fin helg. Kramar

Laila sa...

Behåll dina ljuva minnen av din man! Bär dom med dig och minns allt det avckra ni gjort och skapat tillsammans.
En dag i sinom tid så gör det inte lika ont. Men dina vackra minnen ska du ändå vårda ömt. För det var ni två! Ni valde varandra och hade en djup kärlek.

Glad påsk känns fel att säga. emn jag hoppas att din påsk ändå blir så fin som den bara kan bli för dig och de dina

Anonym sa...

Hej, var inne på mammas "Belenas" blogg och kikade in länken till din blogg. Vill bara säga att jag tänker på dig och hoppas att det ska komma en dag då det känns bättre i ditt liv. Massor med kramar!
//Rebecka

Anonym sa...

Hej igen...

Jag läste Gisans kommentar nr 2 och blev så rörd, jag tycker hon träffar så rätt. Vet inte om du håller med, men mitt hjärta säger så.
Kram till dig...