fredag 6 februari 2009

Han fick inte uppleva...

... hennes 18-års dag. Han får inte uppleva hennes 18-års dag.
Den känslan får mig nästan att vilja kräkas...

... och det är då man måste bestämma sig....

... "tänk bort det... gå och köp tulpaner!"

Promenaden till stan blir vacker och märklig. Fågelkören har skickat sina bästa solister att sjunga med sina olika stämmor och läten för mig.... och när den ena tystnar, och vartefter jag går förbi, och vidare, så dyker den andra upp. Med en helt annan melodi... och en helt annan stämma.
Vad märkligt, tänker jag... aldrig har jag hört denna fågelkör förr. Hela vägen ner till stan...

Man hör det man vill höra... man ser det man vill se... och jag såg en vacker kör med vingar, och hörde tonerna som hade skickats någonstans ifrån för att bära på vägen. Jag valde att ta emot det så...


Så var det igår... men jag kom hem utan tulpaner. Det blev rea-på-rea-underkläder till Carolina istället... och två rosenbröd till eftermiddagsfika.

Så en bra dag igår... om än rubriken-tänket finns här idag också.
Hon fyller först nästa måndag... den 16:e februari.

Sen fyller SE 53 år den 27:e februari. Förra året firade vi hans födelsedag på geriatriken... i år ska vi fira den på Tomtebo.

9 kommentarer:

Eleonora sa...

Det var väl bra att du kunde fynda till Carolina. Och rosenbröd .... inte dåligt det heller. Kram

Elzie sa...

Ge flickebarnet en riktigt stor födelsekram i efterskott. Tänk 18 år. Så längesen det känns som barnen var i den åldern.
Många kramar från Elzie

Anonym sa...

Fynda på rea är alltid trevligt. Och att se det man vill se är intressant. Jag fick i uppgift, när jag mådde dåligt och samtidigt pluggade på HumaNova, att gå ut och gå och kolla vad jag såg, hörde, kände, luktade mm. Fick en ahaupplevelse när jag märkte att jag inte kände lukten av träden mm runt om, inte riktigt hörde fåglarna mm. Stannade upp och bara insöp omgivningen med alla sinnen, vinden mot kinden osv..skrämmande att jag missat så mycket, men intressant att komma på det :-)

Anonym sa...

En riktigt skön och ljus helg önskar jag er båda. Härligt med fåglarna som vaknar till liv så härs års. Jag har också lyssnat på dem med förundran och tacksamhet./ Sylvia

Anonym sa...

men varför skulle han inte få uppleva hennes födelsedag..ta med er tårta och fira henne tillsammans med honom..vi firade killen somjag är godeman till med en stor fest i sommar ...han är också sjuk men han hade en underbar dag och han hade det mysigt och roligt på sitt sätt..jag tror se skulle tycka det var roligt även om han inte kanske förstår hela sammanhanget..ha en bra helg

Elisabeth sa...

Till b: Som jag sa i telefon till dig så var det en känsla som jag beskrev! Det skrev jag också...
Sen sa jag också... att naturligtvis så ska vi fira Carolinas födelsedag tillsammans med SE. Alldeles självklart för oss... än om det firandet kanske inte infaller samtidigt som själva födelsedagen. Ha en bra helg...

Anonym sa...

Mmm, det är svårt så´nt där,,,det gör ont, och det är hemskt,,,, men den stunden som ni firar med SE så kommer han att vara med och uppleva,,,den stunden är han glad över Carolinas 18års dag :) Den stunden delar du och Carolina i minnet sedan.

Kramar

Gisan sa...

Jag sänder mina varmaste tankar och allstyrka som finns till dig för att du ska kunna fortsätta höra fågelsången, fortsättat hitta rea-på rea-underkläder och kunna glädjas åt det. Om än jag önskar att det fanns mer lycka i ert liv. Kramar...

Anonym sa...

Mycket vackert skrivet om fågelkören.
Att gå till SE med tårta och fira Carolina är det finaste ni kan göra.
Ha en fin helg
Kramar Nalle