onsdag 4 februari 2009

Vissa saker...

... kommer ändå aldrig att förändra sig. Mitt i vispandet med diskborsten så insåg jag det... oavsett hur mycket jag kommer att förändra min värld, så kommer diskandet att vara precis lika tråkigt och trist som jag alltid tyckt.
Men tråkigt och trist... är det så jag tänker börja mitt nya tänk, funderade jag med mig själv mitt i diskborstevispandet. Jag måste ju diska... det måste finnas något som kan kompensera detta eländestråk... tänkte jag vidare. Fokus.
Då kom jag ihåg att det ännu fanns en bit kvar av banankakan i kylskåpet... och inte vet jag om det var banankakan, och som jag kunde ta till kaffet ikväll, eller om det var tänket i sig som ryckte upp mig.... men det tråkiga och trista blev mindre tråkigt och trist... och det höll i sig hela disken igenom!

Sen vet jag ju inte imorgon... för nu är banankakan slut!

Tänkte köpa tulpaner på Coop... men jag blev för sniken. Det kommer fler tillfällen...

Tvättade.

Ja... en bra dag. Bara fokus. Just nu och här.

Imorgon har jag inget löfte om än...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror fullt och fast på banankakan. Jag läser en bok just nu som går ut på att om man tänker positiva tankar så drar man till sig fler positiva tankar.Det blir som magneter. Tänker man negativa tankar så drar man till sig fler negativa tankar. Magnetiskt även där.Jag tror på det där. Kanske det inte alltid funkar, men visst känns det att om man tänker postitivt så händer nåt i kroppen som gör att man lättare tar in andra positiva tankar.
Summan = Banankakan.
Du har mail.
Kramar Nalle

Anonym sa...

En stor och varm kram ifrån mig till dig!

Ewa B

Anonym sa...

Just här och nu. Det är det som är det viktigaste. Och som jag sagt tidigare MÅSTE finns inte...fråga dig om du "behöver göra detta just nu" istället. Det blir då ett medvetet val och diskningen tex känns mer ok. Eller så väljer du att vänta med den ;-)

Anonym sa...

Tack tack tack!!!
Förstår nu vad en liten kommentar kan betyda.....det .......jaa.
Vet inte vad jag ska säga, det är skönt att ha vänner som tänker och bryr sig om.Mitt i allt det svåra så vet man att det faktiskt finns liv.............
kram kära kära vän

Anette sa...

Å vilken härlig läsning min vän!
Många kramar

Eleonora sa...

Så glad du gjorde mig nu! Du verkar så mycket mer fokuserad på dig själv. Bra! Du kan ensam ta hand om DIG och det är det viktigaste! Du kommer att växa i ditt inre ju mer du tar hand om dig själv och upptäcker att det går alldeles utmärkt! Så mycket positiv glädje du kan finna i varje dag - vid diskbaljan - eller genom att se nylackerade tånaglar!! Du är på rätt väg - öka på myrstegen litet i taget. Kram

Anonym sa...

ja du vet vad jag brukar säga om " ringar på vattnet "...det gäller i allra högsta grad här.

Anonym sa...

Hallåsan du sköna..
Tänket är bra att ta till vid diskbaljan..Positiva tänk som nu här din banankaka fniss.. så härligt tänk:-)
Du får baka något nytt och ha i bakfickan.. varför inte en apelsinkaka:-) Så till dina tänk.. tulpaner.. de där fixar du idag.. ett måste för att den poitiva känslan ska hållas kvar.. att vårda dom ömt med nytt vatten var dag och lite småprat.. de är bra de:-)
Annars då..
Som du ser byter jag ut min gamla Kafferast, men den är kvar ett tag till där.. Vill du följa med mig.. så titta gärna in och säj vad dina tankekorn tänker:-)
Jag sätter gärna in din adress i den nya oxså.. Vill ju inte missa dig och dina tankekorn. Kram från Skånegrebban;-)

Anonym sa...

Jag håller med dig om att diskande är tråkigt, det kommer det nog alltid att vara. Men om man diskar, så betyder det ju att man har haft mat att äta ( t ex banankaka!) och dryck att dricka. Så om man begrundar det medan man står där och vispar med diskborsten så får diskandet lite andra perspektiv (men lite tråkigt är det ju ändå, det måste ju erkännas...).

PS Jag älskar också banankaka, gott-gotti-gott-gott...DS