onsdag 26 september 2012

Men glädjen....

... den där vackraste känslan som blir murbruk i det som ska bygga lycka i våra liv,  den söker jag alltid.

Idag är det kallt ute, rätt grått och trist.
Idag har jag ont i munnen igen.
Idag har jag skickat in mottagningsbeviset, och att jag inte kommer till bouppteckningen efter mamma.
Rätt mycket trist egentligen...

... men så mitt i det.

Idag kvittrar en röd liten fågel om att ge med hjärtat.
Idag finns en ängel som börjar på M.
Idag tog jag en alvedon så det slutade göra ont.
Idag, eller iallafall just nu, så försöker solen tränga igenom.
Idag läste jag nyss om mod och verklig glädje, av någon som
jag vet kämpar på därute:
"Nu har jag flyt i livet tjoho vad det går!
Det är ju så här det skal vara:) att det skal ta en sådan tid för tio öringen att trilla ner.Det var väl någon gång på 80-talet den försvan
igentligen."
 

Jag blir verkligen så glad... mitt i allt sorgligt och trist...   av sådant här murbruk av glädje!!

Tack!

5 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Glädje sprider sig som ringar över vattnet... :)

Din glädje är min o delad glädje blir dubbel glädje!

Varmaste kramen är din

Pssst... väntar på sms *gapskratt*

Ninja sa...

Livet är fullt av både svart och vitt samtidigt, det är bra att kunna se det.
Hittade hit via en länk...

http://adiar.se sa...

En bra dag, och fin helg önskar jag dig vännen, och fina Carolina. Var rädda om er..tankar, och bamsekram/Marjatta

Tussegumman sa...

Det känns skönt att se att du styr över ditt liv igen Elisabeth. Fast det är jobbigt så är det du som är herre över ditt eget liv. Inte någon annan som styr och får dig att må dåligt. Många kramar till dig och ta hand om dig och Carolina. Ni kommer att gå ut segrande ur det här på alla plan kramar Karin

Elisabeth sa...

Jag vill gärna svara, och tacka, för era fina kommentarer... men jag hinner inte just nu. Det får bli ikväll! Varm kram till er alla så länge.. och tack!
(Detta gäller också för kommentarer på tidigare inlägg... och en lika varm kram till er!)