onsdag 25 juli 2007

En magisk kväll...




... blev det! En lyssnarkväll med alla de gamla godingar som jag visste SE tyckte om, och lyssnade på i tonåren! Han lyssnade och njöt..."man känner sig som 15 år igen", och "man blir.. och kommer ihåg!" sa han med en rösten av någon, som i just den stunden lyckligt befann sig i en annan tid, på en annan plats! Min glädje över hans lycka kändes så vedmodig... och jag började nästan gråta.. när jag såg, och kände hans lyckoresa dit bort.. men hit ska vi resa fler gånger... Hit kan jag följa dig ännu en stund! Så så roligt!!
Vi kan spela upp dem alla imorgon igen...!

Golden days before they end
Whisper secrets to the wind
Your baby wont be near you any more
Tender nights before they fly
Send falling stars that seem to cry
Your baby wont be near you any more...it´s over
(Roy Orbisson)

Imorgon är en ny dag...

15 kommentarer:

Ella sa...

Å jag blir alldeles tårögd. Alla dessa vemodiga stunder så fyllda av minnen och så föraningar om att det ska ta slut. Känner exakt hur känslan käns, den har jag haft många gånger det senaste året fast av andra orsaker... men jag gissar att känslan ändå är den samma...

Önskar dig en riktigt underbar dag! Så underbar som dagar kan bli.

Christina sa...

Så härligt och så trevligt!
Det är kul med nostalgi, det behöver vi så väl.
Önskar dig och din familj en skön onsdag
Kram

Anonym sa...

Vad kul att ni fick en så trevlig stund.
Förstår att du blev nostalgisk och kände vemod.

Och så kul för SE att han "hängde" med!

Kramen på er!

Anonym sa...

Så härligt Elisabeth att finna minnen där ni fortfarande kan vandra tillsammans och ta del av varandra...

Det låter som att ni hade en riktigt magisk kväll och det kommer ni att ha flera...

Stora kramar med guldflingor till dig idag!!!

Anonym sa...

Vi behöver nog alla lite nostalgi då och då, men några är i större behov av den än andra.
Ni har ju en hel del minnen tillsammans och ska ta vara på dem precis som du/ni gör.

Tack också Elisabeth för dina meningar på min blogg.

Anonym sa...

Under sådana tillfällen så rörs så många känslor upp glädje vemod, sorg allt som förenar och samtidigt som varit. Fast det är ett bra sätt att nå SE kan jag tänka. För känslan får honom att komma ihåg just vad om hände när ni lyssnade på just den skivan kanske! Ha det nu så gott du kan och många stärkekramar från Tussegumman till dig och hela din familj.

Anonym sa...

Musikem är ett bra instrument för minnet!
Vicke

Anonym sa...

Elisabeth,du är tagen!
Kom in till mig så får du se om du vill!
Inget svårt.....promise!
ha en skön kväll!
Kram!

Elisabeth sa...

ella: Du förstår precis mina ord och känslor! Som en flygande ballong som sakta förlorar luft och singlar ned...Kram..

christina: Ja, du har ju verkligen nostalgi runt husknuten.. eller ska jag säga husvagnsknuten? Kram..

åsa: Ja, det var verkligen ett minne att bära...och han kände igen många låtar.. Kram..

maria: Ja, gemensamma upplevelser som på något sätt påminner om vårt liv..de stunderna blir allt färre.. Kram..

ingela: Ja, våra gemensamma minnen blir alltmer mina att bära.. så jag försöker så länge jag kan att de ännu ska vara våra tillsammans, och att vi ska uppleva dem tillsammans.. Kram..

tussegumman: Precis så är det! Han kommer ihåg, och känner igen en melodi.. och minns att han hörde dem för länge sen! Men han kan inte lägga någon händelse till det minnet. Det är redan borta.. Kram

vicke: Jo, jag vet... och det är lite konstigt att just musik skulle ha en sådan påverkan..? Kram..

åsa: Jag har hälsat på hos dig.. och ångestdemonerna (inte Gustavsson och Bergman) tvekar..Kram..


TILL ALLA: Jag önskar verkligen att ni alla kunde se mig just nu: Jag ler hela tiden när jag kommenterar era kommentarer! Ni är alla så fina och omtänksamma - och alla era vänliga ord får mig att le... och känna styrka..och från styrka.. kommer energi! Kram..

Anonym sa...

Jag blev tårögd när jag läste dina rader. Satt här själv o tänkte på mina minnen, det kändes så vemodigt så jag förstår SE helt o fullt.

Många varma kramar till er alla.

Christina sa...

Smyger in så försiktigt på tå (hoppas att jag inte snubblar över något) och viskar god natt, sov gott när det är dax
Kram

Elisabeth sa...

anita: Ja, vi har alla minnen med oss i ryggsäcken - och de bra minnena kan man längta tillbaka till ibland! Därför känns det viktigt att skapa bra minnen i nuet - så vi har ännu mer att glädjas åt i framtiden! Kram..

christina: Oj, vad du smög tyst! Jag hörde inte ens att du kom! Å lika tyst viskar jag ett godnatt och sov så gott till dig Kram..

Anonym sa...

Musik och gemenskap...Kan det bli bättre?! Kramar...

Anonym sa...

Vilken härlig stund! Tänk så mycket musik kan ge! Känner igen mig från stunden jag plockade i mina gamla kassettband.

Elisabeth sa...

gisan: Precis så.. musik bygger broar oavsett vart man går, eller vart man kommer ifrån.. Kram..

plupp: Ja, hur många miljoner kassettband hade du? Inte har jag då lika många cd-skivor som jag hade kassettband..! Kram..