måndag 9 juli 2007

Utmanad av Sickan...

Nämn tre saker i ditt hem som betyder mycket för dig.
Det får inte vara levandevarelser.

1. Min säng..
2. Min bärbara blogg..
3.Min mobil..

Jag brukar egentligen inte svara på utmaningar och listor... men nu gör jag det iallafall...! Jösses, vilken ångest jag får... betyder mycket! Hurdå betyder mycket? Betyder mycket lika med behöver? Betyder mycket lika med klarar mig inte utan, eller tycker om..? Gud, vad har jag svarat.... och på vad? Jamen, ni förstår ju själva varför ni inte ska skicka såna här utmaningar till en sån som mig... Inte ens en liten utmaning med 3 betyder-mycket-saker klarar jag av...

Men nu skickar jag den fort...
Tack ändå Sickan....

12 kommentarer:

Christina sa...

Svårt det där...
Finns så mycket man tycker om ju...
Jag säger god natt och dröm vackert när det är dax min vän
Kram

Anonym sa...

Det var inte meningen att ge dig huvudbry! Sorry!
natti och sovgott när du kryper ner!
Kram!

Anonym sa...

Jag tycker som du att det där med utmaningar ställer huvudet på skaft:-) Visst finns det roliga utmaningar, men jag tror jag bara skrivit två av alla mina jag fått.
Lite olika det där vad man tycker är intressant att blogga om. Jag blandar och ger som du vet .. gillar oxså att läsa bloggar med olika typer av inlägg.. I en blandgodispåse finns det så många olika smaker:-)
Ha de gott Elisabet.. nu är jag jättetrött efter att sett 24-an på tv4, så för en gång skull ska jag krypa ner under täcket tidigare än kl. 002.00.
Var uppe hos Gabriella idag.. oförändrat, men de ska göra en riktigt stor genomgång.. hon har varit både på en röntgen och så en nackundersökning idag. Lite mer ledsen var hon idag, men det är ju inte så konstigt.. Tar dagarna som de kommer och avvaktar resultat.
Att spekulera i alla varför är ingen mening, bara hoppas att allt löser sig och det gör det säkert.. det får ta den tid det tar..
Idag talade hon om att hon blivit erbjuden kuraterhjälp och logopedhjälp, så det tyckte hon var bra:-)
Natti natti så hörs vi.
(Kram)

Anonym sa...

Att välja bara tre förstår jag var svårt. Men det är kul med listor :)
Ha det gott. Kram.

Anonym sa...

Svarar på eget bevåg om dom tre sakerna *ler*

För mig är dom här tre viktiga

1. Tvättmaskinen
2. Hannas vagn (slippa bära matkassar)
3. mobilen

Hoppas du har det bra!!??
Sitter här och slösurfar runt hela världen till mina vänner där..
Barnen har somnat och det finns inte så mycket på tv..
Johannes kom hem idag.. så underbart!!
Nu har jag alla mina 4 som ska vara hemma.. hemma!!
Det är skönt ett litet tag att inte vara så många.. men sen börjar det bara vara träligt..

Du får ha det underbart gott min vän!

Natti!!

Kramas!!

Anonym sa...

Ja, den enkla var ändå klurig! Håller med dig om att innebörden av "betyder mycket" kan innebära en hel del...

Christina sa...

Smyger bara in och önskar dig en god morgon.....kram

Anonym sa...

Jag fick oxå en sån ångest som du beskriver... Man fick bita ihop o se det som lek....Kramar!!!

Anonym sa...

Tar med mig "kopian" till min blogg, se vad jag kan tänkas hitta för 3 saker som är viktiga i mitt hem.
Ja man tar väl o svarar på utmaningar som man klarar av, det är inget tvång att svara dessa. Själv tycker jag att sånt här e kul.
Kram på dig vännnen!

Ella sa...

Saker man har större nytta av och samtidigt nöje av? Det är väl inte fel... fast det kanske blir fler än tre.

Nu tycker jag du ska göra min lista med ,)

Ha en riktigt bra dag!

Elisabeth sa...

christina: Visst är det så... finns då absolut mer än 3 saker, eller hur? Kram..

sickan: Inget du då behöver be om ursäkt för! ABSOLUT INTE! Det är bara jag som är lite knäpp.. Kram..

pialotta: Känns skönt att veta att jag inte är den enda.. Bloggintresse som en blandgodispåsen..! Stämmer precis här också!
Att de nu gör en totalundersökning på Gabriella är bra - kanske hittar de då vad som orsakat eländet.. med bot och svar för framtiden! Förstår att hon är ledsen, förstår det så väl... nu, mitt i livet händer något som så skrämmande visar hur skört livet ändå är! Sådana här gånger tycker man inte att livet är särskilt snällt eller rättvist..! Skickar i tanken en stor stor styrkekram till er alla i familjen - och en extra till dig.. du som är så viktig för så många nu... Kram..

isabelle: Ja, jag önskar verkligen att jag vore lite mer som du... och tyckte det var kul! Jag får, som sagt bara ångest.. Ha det gott du med - trots surpulvädret! Kram..

puffeltufflan: Vad roligt att du är in... förstår att det är härligt att barnen är hemma igen.. Härligt - men också jobbigt! För att det är jobb också, det har väl varenda mamma insett - även om det är ett kärt sådant! Ha det underbart gott du med.. Kram..

plupp: Ja, och jag förstår inte att det ska vara så omöjligt att svara på något så enkelt..utan att hjärnan triggar igång!! Kram..

christina: Smyger tillbaka och önskar dig också en god morgon.. och en underbar dag.. Kram..

maria: Åh, det känns skönt att det finns fler.. och jag försökte också bita ihop.. Kram..

angel: Du har helt rätt! Man behöver inte svara - men nu ville jag ju vara duktig och ändå försöka... dumbolle mig! (Det roliga ordet "dumbolle",som jag fick av blogg-kompisen annika/A mitt i livet, och som jag använder rätt flitigt..för jag är ju ganska dumbolle ibland!)Du lyckas säkert bättre än mig.. Kram..

Elisabeth sa...

ella: Men nu blev det tokigt! Märks det att även jag har problem med synen? Måste alltid ta av mig glasögonen när jag ska skriva - och det här förbenade hålet på "Gula fläcken" gör att mycket blir lite konstigt då! (Fick förra året i samband med op av näthinneavlossning och gråstarr.. och är ju lite orolig att hålet nu blivit ännu större!)
Förena nytta med nöje menar du? Du tror verkligen jag kan klara av listan hos dig..? Nja, vi får väl se.. Ha en underbar dag du med, min vän..Kram..