torsdag 26 juli 2007

Stunden nu...




är lite oviss. Mamma ligger ännu på hjärtintensiven, och pappa är där...! Pappa har varit hem och vilat några timmar, men har nu åkt upp igen..!
Han berättade...
"Han blev väckt halv 4 imorse av att mamma satt och ropade på honom inifrån rummet. Yrvaket fick han för sig att det var morgon - och klädde därför på sig i lugn och ro.. När han kom in i rummet satt mamma på golvet i vardagsrummet - lutad mot det gamla barskåpet.. och var helt oredig...! Efter så många olika akutsituationer med mamma - så insåg han på en gång att det var bara att ringa efter ambulansen.. vilket han gjorde!"

Nu ligger hon, som sagt, kvar på hjärtintensiven... och vad vi nu vet är att de hittills tagna hjärtproverna är bra, blodvärde och järnvärde mycket dåliga, hon har fortfarande smärtor och får hela tiden morfin, och de har även givit henne 2 påsar blod.

Nu blev det korrekt och kort skrivet - annars hade jag inte skrivit något alls. För hur många resor man än har gjort med mamma, hur många vaknätter man än har suttit och hur många gånger man än har åkt denna liv- och dödbana så... gör det lika ont just nu...Mamma! Varför fick du ett sånt här jävla skit-liv?? Inte mer nu... lilla lilla mamma.

13 kommentarer:

Anonym sa...

När ord inte räcker... Många varma tankar. Kersti

Anonym sa...

Tänker på dig, på er och skickar många varma kramar!

Anonym sa...

Ja fy,mycket ska ha mer gäller tydligen angående elände oxå!!

Ord känns överflödiga.........

Och så beklagar jag mig om tjejernas misslyckade semester.......

Bamsekram på dig!

Ella sa...

Jag tänker på er och håller tummarna. Många varma tankar.

Kram

K sa...

Många varma kramar även i kväll! *kram*

Anonym sa...

Enda jag kan säga just nu är att mina tankar finns hos dig, och de andra.
Kram, Ingela

Christina sa...

Tänker på ER, varma kramar
Christina

Elisabeth sa...

kersti: "När ord inte räcker" - då bär en varm tanke - tack! Kram..

chaos: Tack snälla.. och jag hoppas du har det bra! Kram..

åsa: Hörrudu, tjejernas elände är då verligen ett elände om något..! Deras ord om trista fäder.. det är så så sorgligt..! Tack min vän.. Kram..

ella: Tack, och jag håller också mina tummar! Lite bättre med henne ikväll - kanske dina tummar är lite magiska ändå? Kram..

magalös: Många varma kramar till dig också.. och hoppas det löser sig med värkeländet! Kram..

ingela: Tack för din omtanke! Den är en tröst nu.. Kram..

christina: Tack från hjärtat! Tänker på dig också..Kram..

Turtlan sa...

Tack för att Du tittade in hos mig :-)

Men så tråkigt för Din mamma och Er alla!
Jobbigt med ovissheten!
Hoppas det går bra och att hon blir bättre igen!

Anonym sa...

Jag kände mig så ytlig som skickade frågan ang C. Men jag hade inte läst om din mamma då. Annars hade jag väntat lite. Förstår om det inte är något ni vill tänka just nu. Styrkekramar...

Anonym sa...

Svårt att säga något annat än att jag tänker på er...Styrkekramar över cyberrymden!

Elisabeth sa...

turtlegirl: Tack för din omtanke.. och det här går nog bra, den här gången också..Kram..

gisan: Det gjorde då absolut ingenting..! Det är inte så gott att veta.. Kram..

Elisabeth sa...

plupp: Tack.. ja, man säga eländeselländeseländeseländeseländeseländes...! För det verkar ju inte bli så mycket annat på den här bloggen..Suck! Kram..