måndag 23 juli 2007

En underbar värld...






I see trees of green, red roses too

I watch them bloom for me and you

And I think to myself

What a wonderful world

I see skies of blue

and clouds of white

The brightness of day

the darkness of night

And I think to myself

What a wonderful world

The colours of the rainbow

so pretty in the sky

Are also on the faces

of people passin' by

I see friends shakin' hands

saying "How do you do!"

They're really sayin' "I love you"

I hear babies cry

and I watch them grow

They'll learn much more

than I'll ever know

And I think to myself

What a wonderful world



Med dessa rader.."What a wonderful world".. skickar jag en tanke, och en önskan till alla dem som behöver en liten regnbåge ibland.. måtte de små sakerna i livet kunna glädja dig, när det kommer dagar som är mörka av livets moln... hoppet är det viktigast vi har...


Carpe Diem..

19 kommentarer:

Christina sa...

Så vacker bild och visst behöver vi alla en regnbåge ibland.
Efter regn kommer sol....
Jag hoppas att du alltid skall ha en regnbåge över dig och solsken i blicken.
Ha en riktigt skön måndag vännen
Kramkram

Anonym sa...

Morning!
Hoppas på en regnbåge här i skåne nu snart!
Detta Jä-la regn tar kål på humöret och kroppen!
men som du säger,man får leva på hoppet!

Hoppas du får en bra dag!
kram på dig!

Ella sa...

Den där texten kan jag inte läsa utan att börja lipa. Jag önskar dig en dag med många regnbågar.

Kram

Anonym sa...

Det är en gåva att mitt i allt som är svårt kunna hitta glädjen. Att låta glädjen få plats.
Pratade med en vän om det i går - att hon ska försöka hitta det som är kul - det som skänker henne glädje nu när hon har det svårt.
Jag ska ge henne adressen till din blogg.

Anonym sa...

Det är precis så det är Elisabeth, man måste försöka se de små vardagsundrena...

Jag tror att man berikar sitt liv om man även kan göra det som frisk eller när allt är gott...

Men med svårigheter runtikring sig så blir dessa vardagsmirakel än viktigare...

Stor kram till dig min vän, med små vackra regnbågar

Anonym sa...

Du är så klok...
Vacker bild och vacker text. Tack för den.
Stor kram till dig!

Christina sa...

Nej bloggen är inte slut, bara det att jag uppdaterar inte där så mycket.
Blir mest här:
http://sockertoppan.blogspot.com

Kram på dig min vän

Anonym sa...

Ja ibland behöver man en regnbåge med alla dess färger.
Den texten är bara så underbar, tror jag sätter på skivan nu när jag ska ta itu med sysslorna här hemma.
Stor änglakram sänder jag till dig min vän / din vän Anita

Anonym sa...

Hej,

Kom in till din blogg av ren tillfällighet. Har läst många av dina inlägg nu, och ville bara säga tack. Tack för att du delar med dig av vardagen med din familj. Du är en otroligt stark kvinna som imponerar stort på mig. Sättet du skriver om din dotter gör att jag ryser. Vilka vackra ord! Ta hand om dig och familjen och fortsätt vara stark. Och glöm inte att tårar är förlösande...det är inte fult eller fel att gråta...känns snart lite bättre om man låter komma.

Peppningar till dig och din familj
/Annica

Anonym sa...

Det här skulle du lyssna på Elisabeth, du är så internationell. Här kommer talare från hela världen till Sverige och många vet inte något om det. Lyssna online vetja. Stora saker på gång och nog vill jag att du skall bli välsignad Elisabeth, tro aldrig något annat. tro inte heller att jag vill tvinga dig till något, jag blir bara själv så glad och tröstad av det här, mitt liv är inte heller så lätt

kramis sofia

http://sofiawinterborn.wordpress.com/2007/07/23/sofialivets-ord-sander-online-over-internet-en-hel-vecka-the-word-of-life-online-for-a-whole-one-week-english-swedish/

Anonym sa...

Hej!
Jag kom in till din blogg av en slump och är glad att jag hittade hit.
Så mycket klokhet och livsmod du har. Och vilken gåva till oss andra att du förmår dela med dig av ditt liv.
Reghnbågar kan vi alla behöva då och då. Din är väldigt vacker.
Varma hälsningar Kersti

Dubbelörn sa...

Regnbågar behöver vi alla.
Denna sommar har nog jag åter fått bekräftat att vårt val i livet har varit så rätt. Vår flytt, njuta av livet, uppskatta det man har istället för att jaga nyheter hela tiden...

Tror att de som får tuffare uppgifter i livet kanske också förstår att uppskatta livet bättre...

Kramar vännen

Anonym sa...

Vackert vackra de där orden.. finns så mycket att blicka ögona på..

"Skrattet är själens solsken och
utan solsken kan ingenting leva eller växa."
Kram på dig

Anonym sa...

Ja, det är de små stunderna som är guld värda, fast de är lätta att glömma... När jag sitter där i min gungstol på ett ålderdomshem när jag är gammal, eller var jag nu är någonstans, ska jag räkna "pärlorna" jag har i handflatan, ta upp dem en och en och titta på dem och minnas...varje "pärla" symboliserar en "guldstund"...
hoppas på en regnbåge här faktiskt!

Anonym sa...

Det är så sant, så sant. Å det är i de svåra stunderna man blir varse de små vackra detaljerna... kraaam

Elisabeth sa...

christina: Tack min vän.. en regnbåge som gläder oss med sina vackra färger - det behöver vi alla.. och jag vet inte om jag törs viska att vi har haft en strålande sommardag idag...Ha det gott.. Kram..

åsa: Usch, vad trist! Förstår att "off-knappen" är intryckt när det bara är surpulväder!! Varför kan inte solen vara lite schysst och lysa lika överallt? Hmm... Skickar lite on-kramar..

ella: Vet du, att det är samma här! Jag börjar gråta vareviga gång! Har den på min Walkman...med Louis Armstrong! Men nu hörde jag den med Rod Stewart (hos vem var det..? Pialotta?) så jag måste försöka få tag i den med Rod också! Till dig: " Somewhere over the rainbow
Skies are blue
And the dreams that you dare to dream
Really do come true" Kram..

christina w: Jo, men det är nog en förmåga som de flesta har tror jag - men det tar kanske lite olika lång tid att lära sig se solens strålar när det regnar! Säg till din vän att hon är mer än välkommen..! Kram..

maria: Ja, det trista är bara att de små vardagsmiraklen lätt hamnar i skymundan när man har det bra! Kanske behöver vi även de dåliga stunderna..? För att se..? Du är en regnbåge för många - även för mig..Kram..

isabelle: Åh, tack! Klok? Min dotter skulle nog INTE skriva under på det alla dagar..! Isabelle, jag tycker du är så så stark.. alla dagar! Jag har sån respekt för dig, för den kamp du kämpar varje dag! Kram..

christina: Ja, men då ska jag kolla in där lite mer..! Å dreggla över dina snygga bilder..! Kram..

anita: Visst är det så min vän.. den låten visar på vad vardagen är.. (precis som maria skriver) små vardagsmirakel! Du är också ett mirakel - ett änglamirakel som kom in i mitt liv nu när det är lite tufft..! Kram..

annica: Tack.. oj, vad glad jag blir av dina värmande ord! Ord som bär och göms härinne..! Ja, jag har nyss suttit och gråtit till "Extreme home make over".. och inser varje gång - att jag har det nog ganska bra..! I den insikten hittar man också styrka! Än en gång..tack snälla! Kram..

min vän Sofia: Ska försöka lyssna..! Att du också har "dina kors att bära" (som min mamma brukar säga) det förstår jag.. och att du ger mig utifrån din empati kan aldrig bli fel.. Kram..

kersti: Tack! Ett av de vackraste orden jag vet.. och ett av de viktigaste att säga! Inte känner jag mig som om jag ägde så mycket klokhet och livsmod - men jag försöker väl, ungefär som alla andra i en tuff situation, att hitta styrka att orka..! Dina varma ord bildar en vacker regnbåge.. Kram..

dubbelörnen: Ja, men så är det! En regnbåge av lycka när man inser att de val man gjort blev rätt! När man möter svåra stunder så kanske man, när de bättre tiderna kommer, ser på livet med lite annorlunda ögon.. Kram..

Kaffebönan: Ja, en riktig "lip-låt" när det gäller mig! Varför den är det har jag ingen aning om.. för den skänker ju glädje! Åh, vad vackert.."själens solsken.." kan jag låna det? Jag kan betala med en regnbåge...typ! Kram..

trollpackan: "Räkna alla pärlor i handflatan.." det var vackert!! Vad varma och bärande tänk ni får till allihopa! Alla ord går rakt in i hjärtat.. så är det! Jag skickar en regnbåge i tanken - med mycket guldfärg i! Kram..

Elisabeth sa...

gisan: Åh, vad roligt att höra ifrån dig igen! Vet att du är saknad av många här..! Du har så rätt - och ovanför regnbågens alla färger värmer alltid solen.. å då tänker jag ju på dig! Kram..

Anonym sa...

Kommer inom och nattar dig lite.. suss gott.. vi hörs i regnbågslandet:-)
Nu har jag rivit mitt hår mest hela dagen då min "Tilda" strular något alldeles hemskt.. Kan inte installera uppdateringarna ens.. något fel som är trasigt.
Kramkram

Anonym sa...

Vilket mysigt inlägg! ^^
Förlåt att jag råkade lura dig lite på min blogg! =>