onsdag 31 december 2008

Hoppet...

... om ett gott nytt år, det bär vi nog alla. Vi önskar varandra ett "Gott Nytt År" varje nyårsafton, med hoppet om att när det nya året rings in så ska det komma med magiska goda förändringar, eller fortsätta så bra som det har gjort hittills.

Vi håller också fast vid det hoppet. Carolina och jag. Iallafall de magiska förändringarna....

Förra året, den här tiden, bodde SE ännu hemma. Då visste jag att det inte skulle bli något "gott nytt år". Då visste jag att han skulle lämna oss. Då visste jag att allting måste vara bättre än hur vi hade det då. Då visste jag inte hur svårt det nya året skulle bli....

Men vi håller krampaktigt fast ändå. Att "det ska bli ett bra år" nu. Vi har sagt det ofta de senaste dagarna. Till varandra...
Vi håller fast vid hoppet på att det vänder... eller åtminstone att nya eländen ska vara lite mindre eländiga.
Vi håller fast vid hoppet, att magin ska svinga sitt magiska trollspö över oss vid tolvslaget inatt...



... och att det ska svinga över oss alla. Att det nya året verkligen blir ett GOTT nytt år... för alla som behöver lite, eller mycket magi i sitt liv just nu.

Gott Nytt år... till er alla.

12 kommentarer:

Isabelle sa...

Gott Nytt År Elisabeth!
Jag önskar dig energi, glädje och inspiration - varje dag - 2009.
De största omtankeskramarna till dig min vän. Du är fantastisk!

Bloggblad sa...

Som du skrev här under: sorg kan man känna vid andra tillfällen än dödsfall... det vet jag av jobbiga erfarenheter. Och att vi bär den olika, min sorg kan jag inte visa, det är både på gott och ont, för jag slipper frågor om det som "folk" inte vet. Och då slipper jag prata om det och riva upp det i ett kör. Samtidigt känner jag mig rätt kluven inför kommentarer som: Du har det så bra..., men nickar och håller med...

Carolina och du hade det ganska tufft sista tiden SE bodde hemma också... Är det ingen tröst att han själv verkar ha det bra och inte sörja sitt tidigare liv?
Det känns så maffigt och stort att önska andra ett gott nytt år... Vi tar det som det kommer och jag önskar dig och Carolina kraft och mod i stället.
Själv njuter jag just nu av att det är lugnt och fridfullt och händelselöst... och samlar energi till dess den behövs.

Stor kram härifrån

Anonym sa...

Gott Nytt År!
Jag önskar av hela mitt hjärta ett det nya året blir ett år med hopp och ljus för er båda, ja för oss alla människobarn som stretar på i våra liv och gör så gott vi kan.

Tussegumman sa...

Gott Nytt År min vän. Önskar verkligen att ni får ett bra år där ni hittar mer och mer det som får er att må bra. Många kramar till dig och Carolina från Tussegumman

Vida sa...

Gott nytt år till dig. Önskar dig nya vägar under 2009 och vi är med dig på färden.

kramar från Liv

Anonym sa...

Gott nytt år vännen....
Jag önskar dig allt gott.
Hoppas att 2009 kan bli ett år då du kan få en glädje och hopp...
Kram

Anonym sa...

Gott nytt år! Må det nya året bli tusen miljoner gånger bättre än det förra!

Anonym sa...

Kära du, visst vill vi alla önska varandra ett bra nytt år, helst mycket, mycket bättre än det som gått.
Nu talar jag i egen sak, för året som gått har verkligen inte varit roligt, därför vill jag instämma in den kör som lovsjunger 2009 och hoppas det blir riktigt, underbart bra för oss alla!
Stora varma kramar!

Annela sa...

Varma nyårskramar till dig och din tös! Jag tror på ett bättre 2009 för både er och för min egen del.
Kramar, vännen...

mossfolk sa...

Önskar dig och Carolina ett riktigt Gott Nytt År!!!

puffeltufflan sa...

Gott nytt år Älskade vän!

Har också en önskan till dig på min sida..


*Kramar om*

Eleonora sa...

Tack kära vän för årets alla tankeutbyten och dina alltid så läsvärda tankar. Med kraft får jag önska dig och Carolina allt gott nu i det nya året och hoppas att ljusare vindar ska blåsa in till er och ge värme och inge gladare förhoppningar inför framtiden.

Kram
Din vän Eleonora.