söndag 21 december 2008

Just-nu-känsla...

... är det mycket här. För det mesta åt fel håll.

Varför skrev jag inte igår kväll, tänker jag nu. Då när allting kändes så bra. Då när jag låg under täcket, och just-nu-känslan var åt rätt håll. Då fanns det nästan lite lyckokänsla med i tänket: "Jo, men det går nog det här.... det blir bra.... det blir en fin jul... vi fixade det bra idag också".
Så kände jag då.
Idag finns inte känslan här. Inte just nu.
Men jag jobbar på det...

Vi var på stan och bytte tröjan till Carolina. Hade tänkt gå och strosa också... men vi gav upp efter en liten stund. Vi orkade inte trängas med allt folk.
Skulle köpa små marsipangrisar... det blev inget av det heller. De små marsipantomtar vi hittade kostade 15 kronor styck. 15 kronor!! För en liten pyttamarsipanfigur!?
Vi gick på ICA och köpte frallor istället... och gick hem och fikade.

Sen blev eftermiddagen fylld med besök. Roligt.
Först kom min bror F med familj och min systerdotter L med pojkvän. De hade med sig glasstårta och presenter. Å julblomma. Vi fikade och hade en mysig, rolig stund vid köksbordet.

Sen kom Jonas med flickvän och åt middag. Vid samma köksbord. Å lika roligt.

Så det blev en bra dag. Så där som livet var i en annan tid... och framförallt... inte ensamma.
Kanske var det därför just-nu-känslan var så lycklig igår kväll....

6 kommentarer:

Anette sa...

Jadu, uppvaknandet efter en riktigt bra dag kan vara riktigt "uschigt"
Och att det finns fler riktigt bra dagar runt hörnet hjälper liksom inte just då.
kramar på er

Anonym sa...

Vad roligt att du fick en bra dag igår och förhoppningsvis blir det många sådana dagar framöver.
Kram Bodil

Anonym sa...

Tror säkert att den positiva just-nu-känslan kommer tillbaka. Den finns. Den gömmer sig bara lite ibland.

Ni kommer fixa denna julen till en fin jul.
Kramar i stora lass Nalle

Eleonora sa...

Helt fantastiskt att så många kom och gjorde förjul hos er. Vilken lycka. Det är bara att tacka och ta emot och njuta lääänge av den goa känslan av gemenskap.

Tusen tack för dina rara ord hos mig. Jag rodnar kan jag säga, av att läsa så mycket fint. Flera har skrivit samma sak, så jag måste ju tro på det, men det är otroligt upplyftande att få så mycken erkänsla.

Nu ska lag lägga in sill och så bjuder dotterns familj på middag, så säger hej för denna gången med en stor kram.

UllaMona sa...

Hur det nu än är så vill jag önska Dig och Carolin en riktigt
God Jul!

Anonym sa...

Att vara omringad av vänner gör väl alltid att det känns bra, i allafall just då. Va skönt att F tar kontakt så där måste kännas otroligt bra. Hoppas dagen idag också kommer att bli bra
kram C