fredag 12 december 2008

Vi pratar om...

... det nu på morgonen. Hur det känns.

Julmyset som hela tiden försöker fylla igen hålet. Den enda största saknaden.

"Hela familjen i jul..." sa de i reklamen på tv.

Julen 2004 var sista julen. I huset... älskade huset. Då, innan vi visste. Vi pratar lite om det också...

"Nu skulle pappa ha varit hemma och skottat snö.." sa Carolina. När hon tittade ut genom fönstret, och såg all snö som kommit inatt.

I morgon ska vi kliva upp tidigt och se Lucia på tv. Med fika och ljus.

Vi ska själva nu.

6 kommentarer:

Eleonora sa...

Jag ska också (själv/ensam) titta på Luciamorgon på TV i morgon bitti.

Igår hade vi i styrelsen i bostadsrättsföreninggen (oj vilket långt ord) lite fest med ost och vin. Jag hade ingen aning om att det fanns så många olika sorters grönmögelostar! Och gott smakade det också! Ostbutiken är ny i stan´och jag måste nog göra en vända dit och "kolla läget".

Laila sa...

Jag finns här och gluttar in i ert liv även om jag inte varit inne och skrivit på ett tag.

Ett "nytt" liv ska starta med nya traditioner...

Gisan sa...

Det pratas som mycket om familjen runt jul. Man ska fira med familjen. En del har en decimerad familj, andra ingen alls, sen finns det dem som firar med en familj de helst inte vill fira med. Det är grymt att det ska ältas så om det hela tiden. Kramar...

Anonym sa...

Fina ni! För varje snötag ni tar hedrar ni pappa! Kanske han kan komma på dagbesök och se hur fint ni gjort det. Jag har bytt namn förresten - gamla M är nu Diamanten! Kram på dig!

Elzie sa...

Kramar i advent till er bägge.

/Elzie

Annela sa...

Kramar till er båda och jag vill bara säga att jag är avundsjuk på all er snö. Gå ut och gör några snöänglar...
kramar Annela