måndag 29 december 2008

Jag undrar...

... vad han gör just nu. Så tänker jag ofta. I hans nya vardag... så långt ifrån min vardag. Så långt ifrån, och jag kan ingenting se... och ingenting göra.

Kanske har han svårt att sova ikväll?
Kanske ligger han och är hungrig...
Kanske ligger han och snarkar gott... så där som han brukar göra.

Jag kan inte längre se det.
Jag kan inte längre ge honom det han behöver.
Jag kan inte längre vaka över honom.

Inte längre... jag vill inte det.

Så därför säger jag till mig själv, att han ligger och snarkar gott... så där som han brukar göra.

7 kommentarer:

~ Eva ~ sa...

Tack för dina varma rader, min vän...jag tänkte just lägga undan min blogg, men ändrade mej...!

Förstår att du undrar mycket kring SE,fastän du vet att han har det bra...så förstår jag ju att din hand vill nå fram...känna...alltid...

Jag följer dina kärlekstankar, din varma omsorg, dina djupa dalgångars tankar...även om jag inte alltid finner ord att skriva, utan bara sitter här och blickar allvarligt, eller leende om du sprudlar till av glädje i dina ord...

Vill ge Dej och Carolina en varm Kraaam, och en önskan om ett nytt, lättsammare år att vandra...

Eva

Anonym sa...

Tack för att du delade med dig av ert fina julfirande med S-E. Fint att läsa..

Vi önskar er alla tre ett Gott Nytt År!

Anonym sa...

Jag tycker du tänker helt rätt. Det är klart han har det bra!

Kram

Gisan sa...

Du ger honom din ständiga kärlek, de glada stunderna i hans nya vardag. Det är guld värt för honom. Du är fantastisk Elisabeth! Kramar...

Christina sa...

Gott Nytt År vännen med allt vad där hör till....
Kram

Anonym sa...

Sådana tankar som du har är nog inte så ovanliga när man levt ihop länge.Men en sak är alldeles alldeles säker och det är att SE har det bra där han är, och din kärlek har han var helst han är.
Gott Nytt År önskar jag er. Kramar Nalle

Anonym sa...

Så härligt du beskriver just den sorg som finns efter en seperation i ditt inlägg, det är så, att vi kan inget göra, även om vi vill. Det var så fint skrivet om precis det som pågår hos dig just nu. Påmindes om min egen separationssorg, även om jag lever i lyckan just nu, så har jag haft så många olika sorger under mina 10 senaste år..inga är jämförbara..de har bara ordet sorg gemensamt..och du beskrev känslan av längtan, ensamhet och sorg i ett svep. Jag önskar dig allt gott inför 2009 och jag hoppas att du får en skön kväll och dag i morgon! Varmaste tankar och varmaste kramar!