lördag 1 oktober 2011

I svåra tider...


(Sven-Erik och Carolina hemma på
Himlastigen sommaren 2007)

... måste man välja sina strider. Å kommer det till det läget att man måste välja... ja, då väljer varje klok mamma den lilla familj hon har kvar. Jag har nog skrivit det många gånger förut... vi måste också överleva.
Kanske låter det svårförståeligt och krypiskt... men det är som det är... och jag skriver inte mer om det just nu. Av respekt.

Idag ska Carolina och jag gå ner och på stan och göra en riktig Carolinadag. Med mycket gofika! I förrgår kväll så hade hon gråtit sig till sömns... igår hade hon gråtit i duschen... så, som sagt... då väljer varje klok mamma... och därför ska vi ha den bästa bästa mysdagen!

För som varje klok förälder så ser man sina barns sorg först...

3 kommentarer:

Mona sa...

Hoppas det blev en riktigt mysig dag för er...det behövs för att orka allt omkring. Kram.

Marjatta sa...

Jag fick den här vackra dikten som Siv Andersson skrivit från min svägerska i går som gjort samma resa som ni nu gör,den vill jag nu tillägna dig vännen, och din fina Carolina!
Ta hand om dig!
Vill sända några ord,
en hälsning,så du minns
att lyssna på dig själv
och de behov som finns.

För bara du kan veta
vad som är bäst för dig.
När du skall ta emot
- men även säga nej.

Gör vad som är gott
för både kropp och själ.
Och gör det för dig själv
och oss som vill dig väl.

Du är det enda *jag*
du någonsin kommer ha.
Ta därför hand om dig
så du kan få må bra!

En klok mamma ser till sitt barns bästa..du gör helt rätt vännen, njut av dagen tillsammans med din dotter. Varmaste styrkekramar till er båda.

Lisbet sa...

Hoppas ni hade en fin dag igår!
Det är bra att få guldkanter i tillvaron emellanåt. För det behövs!