söndag 8 mars 2009

Det kunde ju vara...

... fruktansvärt tråkigt och trist, och alldeles alldeles... verkligen inte en bal på något slott! En helg med blodpudding, tvätt och ännu mera tvätt, Carolina och jag. Å som om inte det skulle räcka för att grusa alla drömmar om en balkänsla på Gustav garvares gata.... så har helgen också bestått av en rad påändanfall under våra PontusP-promenader, varför både Carolina och jag har ganska så ont på somliga ställen just nu. Men det fanns inget grus... varken inne hos oss, eller på cykelvägarna...

.... för i ena fallet kunde jag bestämma att här skulle det inte strös ut någe grus under helgen, men på cykelvägen så kunde jag bara surt konstatera att jag satt på ändan!

Så grus är viktigt, om det bara lägger sig på rätt ställe vill säga!

Vi har sandat med film, moröttedipp, skratt och kramar istället.... det är ett bra sätt att inte halka omkull på!

7 kommentarer:

Gisan sa...

Det är i alla fall skönt att det inte är grus i maskineriet mellan dig och Carolina trots vurpor ;-) Kramar...

Anonym sa...

Blodpudding är så svårt för mej att svälja...När Pontus var liten och gjorde sin andra hjärtoperation hade han så dåligt blodvärde så läkaren rekommenderade just blodpudding...det resulterade i att jag och Pontus åt blodpudding tre gånger i veckan under ett års tid...tror inte att jag nånsinn kommer att äta denna pudding mera. Däremot blodpalt!!! Nåja, detta gör att jag förstår hur helgen varit med blodpudding och tvätt!/STOR kram

Christina sa...

Härlig beskrivning på er helg.
Det är så skönt att ni har en så fin relation, Carolina och Du.

Önskar er en fin dag
Kram vännen

Isabelle sa...

Varför gå i lera och sörja,
när man kan gå på is och ha det glatt.
Sa Robert Broberg en gång.
Att dratta på ändan ibland får man bjuda på :) Så länge det inte blir några större skador förståss.

Din kämparanda är enorm! Du är så duktig Elisabeth. Stora varma kramar från mig.

Anonym sa...

Blodpudding är helt ok, åt det i helgen:) med bacon till å lingon förståss.
Jag hade så dåliga blovärden för ett tag sedan så jag blev rekommenderad att äta Mjälloms paltbröd. (Som ett brunt tunnbröd)Gott, tycker jag och blodvärdena höjdes med det:)
Härligt med er fina gemenskap!
Kramar Nalle

Anonym sa...

Jasså de har blivit vurpor under Pontus P promenaden. ja det e tur att inte det är snö här för då hade jag nog suttit på rumpan ofta för Kimbo har blivet så stark. Hoppas Ni har det bra i alla fall Du o Carro

Kramar från Göteborg

Anonym sa...

Försäljningen av blodpudding har ökat med ca 20% såg jag på TV häromkvällen. Vi gillar det, men det känns nästan lite skämmigt att köpa det alltför ofta. Det är annars perfekt lunchmat: blodpudding med bacon och lingonsylt, mums mums!

Ha det så gott och hoppas att sandningen fungerar bättre så att ni slipper dratta på ändan mer. Här har vi barmark, men det är lurigt på vägarna morgon och kväll när det fryser på. Man läser om avåkningar nästan varje dag.

Många varma kramar! /Ingrid