måndag 23 mars 2009

Helt ärligt...

... så är det så här det är. Stenhårt fokus på förmiddagarna, med diska, Pontus P-promenader, duscha, kanske handla, fika, tvätta ibland, städa till lite. Sen orkar jag inte så mycket mer.... än att försöka finnas här för Carolina när hon kommer hem.

Sorgligt egentligen... jag vill ju så mycket mycket mer.
Men det går åt så mycket energi till att vara i det här just nu.
Jag har helt enkelt ingen ork.... o det känns lite skämmigt!

Men på fredag ska jag träffa utredningsgruppen igen. Jag känner
både oro och lite lite förväntan. Kanske kan det bli lite bra det
här... kanske.

Helt ärligt... jag hoppas det.

..........

Nu ska jag fixa till fika.... Carolina är snart hemma.


(Helgen har varit bra ändå... SE:s systerdotter S kom hit på lördag eftermiddag... vi åt mat och såg på Robinson. Hon är gullig och omtänksam... och det var roligt att ha andra gäster än bara oss själva. Igår, söndag, blev det bara en kojdag... då Carolina bråkade med sin dator, och jag "poade" på med lite av varje.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Och vi är många här ute som hoppas, hoppas, hoppas att det ska komma något rent fantastiskt bra ut av det hela!

Uppiggande kram! //Lena L

Anette sa...

Det är kanske så att du behöver tankas med energi genom att göra andra saker? Även om bara tanken kan verka skrämmande så är det inte så dumt. Att komma hemifrån ett par timmar varje dag, låta huvudet tänka nya saker. Jobbigt? Ja men ack så nyttigt för själen.

Många kramar

Christina sa...

Håller tummarna för dig att det skall bli något bra av det hela.

Kram vännen

Anonym sa...

Tack för din goa kommentar! Du är fin både ute och innan :) varmaste kramar till dig!

Eleonora sa...

När du väl gjort allt det där pysslet hemma, så är det dags att se Oprah kl 13.40 som går dagligen (en lördag/söndag). Om du missar finns reprisen dagen efter kl 10.40 på trean: Se det - programmet är för det mesta mycket bra och passar in på alla människor. Jag vet att jag har rekommenderat dig att titta på detta tidigare, men det tål att upprepas. Så ofta tänker jag: "Detta skulle Elisabeth titta på".

Skönt att du får din utvärdering snart. Hoppas att dom kommer fram till något bra. Kram på dig