onsdag 10 februari 2010

"Ja, men det låter bra det"...

... sa han nyss.
När jag sa att jag älskade honom mestast.

Nu har vi pratat färdigt.
Å om jag inte tycker att jag är särskilt stark
i de flesta andra stunder... så är det i dessa
möten som jag äger all styrka som finns i
världen.
För att han ska höra hur glad jag är... för
att han ska skratta... för att kunna prata
om väder och vind... och framför allt, för
att kunna höra hans röst.

Å i den styrkan skrattade jag gott när
han sa: "Ja, men jag är ju snyggast!"
Jag hade skämtsamt sagt att han var
ju ganska snygg oavsett vad han hade
på sig för nåt.

Nu har jag bara ekot kvar.

..........

Men ändå känns det lite som ett nytt liv idag. Någonting utifrån de senaste dagarnas turbulens.. Kanske inte så där jätteomvälvande och stort ännu, utan mer som en liten försiktig lättnad att stenhårt hålla fast vid.
Å den här dagen är den första på denna nya livsinsikt, och den säger mig att: "Jag tror på mig!"

Den har visserligen varit fylld med lite tråkigt vardagsgöra och läxhjälp idag, och visst vet jag att det kommer sämre stunder och dagar, men ändå... just idag skiner solen, och kanske så ska jag ska nu få den frid som jag behöver för att komma vidare. Å för att bygga än mer styrka... för jag vet ju vilka tider som stundar. Han blir ju inte bättre... min gubbe... som är snyggast!!

..........

Igår kväll, efter att Carolina hade sagt godnatt och allt, så kom hon helt plötsligt tillbaka... och gråtfärdig... igen då!
Hon berättade om mailet hon fått... och att Carina nu tagit bort henne som vän på facebook.
Det var därför hon var så lessen.

Så det blev lite sent här igårkväll...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att Carolina inte tog bort henne först! vet nte om ni läst Mia TÖnbloms bok om självkänlsa, om inte, pröva. finns säkert på bibblan. annars för 41 kr i pocket på adlibris.
/Mia

trollmor sa...

Ja vad ska man säga...
Vad vuxet din syster beter sig?!
Var finns empatin hos vissa vuxna eller har dom aldrig blivit vuxna utan är kvar i småbarnsåren ?
Nä jag ska inte säga mer för då blir det inte så snällt.
Må så gott min vän.
Kram ewa

Ruta Ett sa...

Tack för dina fina ord hos mig! Jag blev inspirerad till ännu ett argt inlägg. Elaka mail är inte OK. Be Carolina skicka tillbaka det utan svar. Det är svar nog och en markering att jag inte vill ha fler mail från dig. Man kan i de flesta mailprogram markera avsändare som "skräppost" och då behöver man inte ens läsa dem och bli ledsen.
Jag säger som du "jävla människa".
Största kramen till dig...och C...

Mimmi sa...

Carolina kan var glad att slippa ha henne till vän :-)

Undra vad som händer den dagen din syster behöver hjälp och stöd i en svår stund och upptäcker att du inte finns för henne!

Min dotter har läst och använt Mia Törnbloms tankar så det är säkert något för din dotter. hon var runt 19 år då.

Laila sa...

Tog mostern bort henne? Du säger vad? Ja men hej så vuxet då (sagt mycket ironiskt)
Jag hade ju förstått om kära dottern hade gjort, men...

Elisabeth sa...

tILL ALLA: Det är lite svårt för mig att kommentera vissa saker... för det är ju så här det är. Men jag vill ge er mitt varmaste tack, det där tacket som man bär i hjärtat, det där som man har för alla de som förstår, och står kvar. Tack snälla vackra människor... och tack för tipset om Mia Törnbloms bok! Kram..

Anonym sa...

Elisabeth, det var ett starkt och bra inlägg som du skrev för någon dag sedan. Din syster är ju totalt omogen, hur kan hon!!!?? Och jag håller med det någon skrivit. Be Carolina skicka tillbaks mailet. Det säger mer än tusen ord. Och sen låt eventuella mail därifrån gå ner i sopkorgen direkt, olästa. Är det den här nivån de vill ha så...

Tusentals hjärtekramar till er båda från en som inte hinner blogga och läsa så muycket just nu :)