söndag 14 februari 2010

Välkommen hit...

... med Glada Hudik-teatern, borde ha gått som vinnare direkt till Globen igår! Visst var de väl helt fantastiska?

Jag och herr Pontus P satt igårkväll och slötittade på Melodifestivalens deltävling, och inte var det väl med något större öra jag lyssnade... förrän Glada Hudik teatern gjorde sitt framträdande.

Å då jag såg dessa modiga och starka människor... hörde deras ord " välkommen, välkommen hit, vem du än är, var du än är", så då blev det bara.... ja, tårarna kom.

För hur det än är... det handlar om MOD! Modet att vara människa. Modet att orka. Modet att våga stå stark när livet blåst omkull oss. Modet att ändå... trots de förutsättningar vi får... våga tro på livet... och tro på kärlek... och kunna sjunga... "visst är kärleken stor"!

Ja, de räddade kvällen för mig... tack snälla Glada Hudik-teatern!!

..........

Idag ska jag gå och köpa lite "hjärtegodis", och sedan ska vi se någon film med mycket hjärta i. Allt efter önskemål från Carolina. Vi ska göra en fin hjärte-dag idag...

Å till er alla... ha en riktigt fin alla hjärtans dag... och till er alla i tanken... välkommen hit!

4 kommentarer:

Tina sa...

☆♥*.¸☆.*´♥`•.¸☆
Hej vännen!!
Jag tittar inte på melodifestivalen. Tycker det blivit så utdraget med alla dessa deltävlingar.
Tack fina du för din inbjudan.. i tanken kommer jag till er denna Alla hjärtans dag!!!!

Kram Tina

Vida sa...

Önskar er en fin alla hjärtans dag och skickar den varmaste av kramar!!

Bloggblad sa...

Det var min första tanke också: de borde ha gått vidare!

Di sa...

Tack Elisabeth för att du visade den här, en kärlekshälsning :) verkligen, fint..min tanke gick till Bosse som också är en av deltagarna i Glada Hudikteatern och min barndomsvän, han som alltid är lika glad och mysig fast det är så länge sen vi lekte tillsammans..Han var inte med igår, men det var härligt att se...
kramar till dig för att du visade det jag missade i går!