tisdag 9 juli 2013

Fika på Nisses konditori idag...

 

"Tänk om det vore lika lätt att skapa ett nytt liv som det är att skapa en ny blogg" tänkte jag tidigare ikväll. Jag log för mig själv åt tanken. Bara sätta sig ner och designa en ram, en rubrik, och en layout som när man sen vaknade nästa morgon skulle se ut precis så som man önskade. Ett nydesignat liv - det vore väl någe? Sen kom jag inte så mycket längre i mitt naiva drömtänk då några rader av Karin Boye smög sig på och tog mig tillbaka till verkligheten: "Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd." Precis så är det... också.

"Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr" skaldade jag sen högt för Carolina. Som en slags uppmuntran till hennes beslut att skapa en ny blogg. (carolinaaingelsson.blogg.se) Hon skapar en ny blogg, och jag fortsätter på min gamla... och oavsett vad så är det mödan värt att få gå tillsammans mot nya äventyr!

Inga kommentarer: