lördag 13 juni 2009

Igår var igår...

... idag är idag.

Å det ska jag skriva, att jag skulle ha varit död för länge sedan, om jag skulle gå omkring här, och känna mig som jag gjorde igår....
Visst bor samma ensamhet här idag också... med samma längtan, samma förtvivlan, och samma sorg. Men den göms lite bättre idag...
Å om det var så eländigt ensamt igår... så att jag i tankens desperation kunnat åka iväg och hämtat hem SE... så är det idag en ensamhet som kan hanteras på ett annat sätt... med att försöka fylla dagen med små djupa andetag... jo, men det går nog det här också!

Så nu ska jag gå på konsum och köpa glass...
Duka fint på balkongen, och fika där...
Kanske baka en banankaka igen...

Ja, men lite så.... jag tror det blir bra!
Jag bestämmer det...

6 kommentarer:

Gisan sa...

Ett steg i taget. Kramar...

fideli sa...

Och just idag rann förtvivlans ensamhet i mig, just så som du skriver, att jag skulle kunna ringt alla mina barn och bett dom, snälla fina ni, flytta hem igen, för jag går under här...Några tårar, ett par djupa andetag, laga middag till sonen och mig och sedan insikten om att allt kunde säkert varit bra mycket värre... men...det svider illa det där med ensamhet...jag vet...Kram/fideli

Anonym sa...

Jag har varit så dålig på att skriva hos dig nu ett tag.
Hur är detmed dig? Ser ff lite ljusglimtar i dina inlägg, positiva saker som du så väl behöver vännen.
Jag håller med Gisan ett steg i taget vännen sen har du vandrat hela vägen igenom det svarta, mörka och även du ska mötagryningen och ljusa dagar igen.
Stor stor kram

Johbur sa...

"fylla dagen med små djupa andetag..." Vackert och precist!

Kramar johbur

Pialotta sa...

Små små steg Elisabeth så klarar du tiden som är nu.
Blev förresten jätteglad att du tittade inom till mig.. nä då jag har inte glömt dig heller, bara det att tiden du vet.. har varit lite mycket nu med mamma och så.. Ingen ursäkt jag vet, men det blir så ibland. Hoppas verkligen du har dina ljusa dagar nu när det trots allt är Sommarmånad fast man inte kan tror det just nu.. regn o regn.. fast idag något ljusare i Skåne.
Kramar mitt i natten...

Unknown sa...

hver dag har nok med sin gled og (probler) derfor er det bra leve dagen i dag fult ut..morgen dagen har nye gleder (og problemer...takk for hilsen..jeg fölger deg..tenker på deg..har selv noen i fam. som har fått als....ja en vet ikke hva en skal igjennom..noen sier at som dagen er så skal styrken bli..väre..håppas det..gi aldri opp for da er det stopp...ha en god natt..det er jo en glede med denne dagen..(bare en ikke glemmer lösninsordet,,) derfor probler komme inn igjen for meg..natta ..og kram til deg